Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

@stegisoft : Ik zit net zoals jij bij apps (programla’s), alwaar een app bijstaat ‘Color Netwerk Scangear 2 Tool’ en wanneer ik daarop klik zie ik bovenstaande pop-ups... 

 

Op dit ogenblik verwijder ik alles van pc, en zal ik opnieuw alles zeer aandachtig installeren. Dat laatste programma (UFRII printer driver) kreeg ik niet meer verwijderd... 

 

Ik hoop echt dat de scanner werkt!

 

Thx 

 

aangepast door RK
  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Klopt, heb ik ook zo gedaan, doch het ene programma bleek met het andere verweven, waarom het uiteindelijk niet verwijderd kon worden. Ik hou je zeker en vast nog op de hoogte van het verloop van de verdere installatie en de functionaliteit van de machine. Tot hiertoe alvast een dikke merci.

Geplaatst:

Hallo, hierbij kom ik terug op dit probleem. Zoals gezegd heb ik een volledige en correcte installatie gedaan van zowel Windows als van de software van de printer en nog steeds dat ik het zelfde probleem ik kan niet scannen!

Geplaatst:

Kijk of het volgende helpt:
Kijk of je Windows 32- of 64bits is. Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt

64bit:
Stap 1:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
takeown /f %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll
icacls %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\srvsvc.dll


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren



Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"LanmanServer"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


32bit:
Stap 1:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
takeown /f %windir%\System32\srvsvc.dll
icacls %windir%\System32\srvsvc.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\System32\srvsvc.dll


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren



Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"LanmanServer"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto
SC START %%S))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.

Geplaatst:

Hoi, Windows versie is 64bit. Instructies toegepast, doch dit heeft het probleem niet kunnen oplossen. Ook installatie gedaan vanaf tweede pc, doch ook dat heeft geen soelaas kunnen brengen.

 

 

Geplaatst: (aangepast)

Best even vermelden welke Windows je hebt zoals Windows 7 of 8 of 10

Ga naar printer en scanner

 

Bij Windows 10= onderaan vergrootglas / printer typen / klik op printer en beheer / printereigenschappen / klik bovenaan op poort

Bij andere Windows configuratiescherm / printer en scanner (denk ik) en dan met de rechtermuisknop op eigenschappen van de printer klikken (niet eigenschappen) / bovenaan op poort klikken.

 

Kijk daar of er meerdere poorten zijn van uw printer.

Zo ja, probeer een andere poort aan te vinken en klik op OK

Of dubbelklik op poort en controleer of poort 192.168.1.15 correct is.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Thx! In ons tweede berichtje hadden we verteld dat we met Windows 8.1 werken. Ik kijk dit na en vertel hier wat het resultaat is. 

Geplaatst:

@stegisoft :

@dorado :

 

Poorten gecontroleerd. Een 12 tal poorten. Andere uitgetest, doch zonder positief resultaat. Poort 192.168.1.15 werkt ook correct, volgens mij.

 

In bijlage nog een aantal printsceens zodat u installatie kunt volgen.

 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

17.jpg

18.jpg

19.jpg

20.jpg

21.jpg

22.jpg


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.