Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zie geen sporen van AVG of PC Tune Up.

Van McAfee zie ik wel bestanden maar geen actieve elementen.

Die bestanden zullen we dus verwijderen.

Verder geen aanwijzingen van malware of spyware.

Er zijn wel enkele schoonheidsfoutjes die we ook gaan opruimen.

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 

  • Download de bijlage fixlist.txt naar de map, waar ook FRST.exe aanwezig is.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de knop Fixen.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst: (aangepast)

@kweezie wabbit :

 

Goedemiddag,

 

McAfee staat standaard geïnstalleerd op onze machine, doch wij hebben dit verwijderd daar de abonnement is verstrekken.

 

Natuurlijk is het de bedoeling dat eens de machine in orde is, en we het probleem kennen welk aan de basis ligt van het feit dat we thans niet kunnen scannen met onze Canon c1028IF, een schone herinstallatie wordt gedaan van de software van de machine.

 

We voeren je instructies uit, waarvan je hierna het resultaat treft :

 

- Fixlog.txt

 

We staan werkelijk te kijken van de professionaliteit waarmee je forum tewerk gaat.

 

Alvast bedankt !

 

 

 

 

aangepast door RKN
Geplaatst:

@stegisoft :

 

”...en ik de lompe...”

 

Dit zou ik niet durven zeggen, Stegisoft. Tot hiertoe heb je me super goed verder geholpen. Zover zou ikzelf nooit zijn geraakt. Bedankt !

Geplaatst:

Hallo,

 

Is het de bedoeling dat dit probleem nog wordt bekeken of zien jullie geen oplossing  ?

 

Alvast bedankt voor enig antwoord ! 

Geplaatst:
22 uren geleden, stegisoft zei:

Maar jij ben een specialist en ik de lompe.

Lomp zou ik je zeker niet willen noemen.

Iedereen heeft zijn kwaliteiten en op gebied van netwerken ben ik de lompe en jij de specialist.

 

@RKN

De fix is correct uitgevoerd.

Nog een kleine extra test.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Rechtsklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse en Nederlandstalige versie)
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Opruimen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
Geplaatst:

Het is inderdaad iets anders dan bedoeld maar het resultaat is goed: er werden geen besmettingen meer gevonden.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu een vinkjes voor het volgende item:

  • Remove disinfection tools

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

 

Hiermee is de virus- en malwarecontrole afgerond en laat ik het verder weer over aan stegisoft.

Geplaatst:

@stegisoft :

 

Intussen hebben we de instructies van Kweezie wabbit opgevolgd.

 

Zoals uit het voorgaande blijkt lijkt ons systeem in orde.

 

Wij kijken reikhalzend uit naar uw volgende berichten.

 

Alvast bedankt! 


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.