Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij krijgen op onze pc’s nog steeds de aanbieding om ‘gratis’ over te schakelen van Windows 8.1 naar Windows 10. 

Wat is jullie oordeel: doen of niet? 

Bedankt! 

Geplaatst:

Overweeg dit:

- je kan niet blijven hangen bij een ouder/verouderd windowssysteem  (al is de 8 nu nog niet 'verouderd' natuurlijk)

- nu kan het nog (even) gratis - wil je later overschakelen, dan betaal je er al boven de 100 € voor

- beveiliging tegen virussen en malware wordt beter bijgehouden dan bij oudere systemen

Aan jou de keuze (maar zelf heb ik hem al van bij het uitkomen)

(ps: je systeem moet hem wel aankunnen natuurlijk)

Geplaatst:

Het huidig systeem zal Windows 10 wel aankunnen, anders zou het systeem, via Windows updates, niet zelf voorstellen om alsnog Windows 10 te installeren... 

Geplaatst:

Dat klopt, RKN. De link in Passers bericht is kapot.

Dit is de juiste link: http://www.techpulse.be/nieuws/161258/is-jouw-computer-compatibel-met-windows-10/

(Ziet er hetzelfde uit als de link van Passer, dat wel...)

Heeft die link zin? Neen. Op die pagina vind je een link naar de Windows 8/8.1 Upgrade Assistent. Dus niet een link naar een Windows 10 Upgrade Assistent.

Als nu op jouw computer Windows 8.1 draait, dan kan Windows 10 er ook op draaien.
Dat staat ook in dat artikel:

“Als je pc draait op Windows 8.1 dan is alles in orde. Wanneer je twijfelt hoef je je verder geen zorgen te maken, Windows controleert je systeem om zeker te maken dat het besturingssysteem geïnstalleerd kan worden.” Wie dus een pc heeft met minimaal Windows 8.x hoeft zich eigenlijk geen zorgen te maken.

Geplaatst:

oeps, sorry voor de corrupte link.

@ Porrelaar: je hebt gelijk, maar in zekere zin ook weer niet (in de zin dat ik ook gelijk had :xd: : ) het artikel begint met een duidelijke titel en startzin: wil je weten of je systeem de 10 aan kan.

Je hebt gelijk dat daar de verwijzing naar de 8-updateassistent staat, maar langs de andere kant wordt ook gezegd dat - als je de 8 aan kan, je ook de 10 aan kan. (en dus kan je even goed met de 8 assistent controleren - klopt - of las is het toch fout?)

Geplaatst:

Maar, geachte heer Passer, waarom zou topic starter RKN die upgrade assistent moeten gaan gebruiken?

Met behulp van die Upgrade Assistent kun je nagaan of de computer geschikt is voor Windows 8. Maar dat weet RKN toch al?!

De computers van RKN draaien immers al op Windows 8.1 (zie de startpost). Dan is zo’n test toch zinloos?

RKN vraagt zich af of hij die pc’s moet gaan upgraden van 8.1 naar 10.

Windows 8.1 zal beveiligingsupdates krijgen tot 10 januari 2023. Nog ruim 5 jaar dus.

Bij Windows 10 gaat dat anders. Iedere versie van Windows 10 wordt slechts 18 maanden ondersteund, maar twee keer per jaar komt er een nieuwe versie van Windows 10 uit, en als je die installeert wordt die versie ook weer 18 maanden ondersteund. En dat gaat maar door. Tot in de eeuwigheid? Of totdat Microsoft van mening verandert...?

Als Microsoft zich aan zijn belofte houdt dat Windows 10 de laatste versie van Windows is, dan zou je in theorie eeuwig met je computer kunnen blijven doen.

In de praktijk kan dat anders uitpakken: de hardware in de computer kan kapot gaan of Windows 10 wordt in volgende versies zo zwaar dat je computer het niet meer kan trekken, zodat je toch een nieuwe computer met modernere hardware aan moet schaffen.

Overigens vind ik het wel apart dat op de computers van RKN de gratis upgrade naar Windows 10 nog steeds spontaan wordt aangeboden.

Geplaatst:
42 minuten geleden, porrelaar zei:

Maar, geachte heer Passer, waarom zou topic starter RKN die upgrade assistent moeten gaan gebruiken?

(zeg maar gewoon Passer hoor :-))

Nu (jij al vertelde - wat daar ook staat - dat iemand met de 8 zich geen problemen moet maken hierover) hij dit weet, hoeft hij die natuurlijk niet meer te gebruiken. En mijn zin ' en dus kan je even goed met de 8 assistent controleren ' was niet bedoeld om TS te zeggen dat hij die dus kon/mocht/moest gebruiken, maar dat - enfin, laat maar zitten :-) )

En idd: 'k zou ook wel eens een verduidelijking willen over

10 uren geleden, RKN zei:

Wij krijgen op onze pc’s nog steeds de aanbieding

(die krijg je nu idd normaal niet meer - er is natuurlijk tot einde jaar(?) nog wel een weg maar tot daar - en ook dacht ik net: 'wij krijgen': wie is 'wij' ?  :xd:

Geplaatst:
11 uren geleden, RKN zei:

Wij krijgen op onze pc’s nog steeds de aanbieding om ‘gratis’ over te schakelen van Windows 8.1 naar Windows 10. 

Wat is jullie oordeel: doen of niet? 

Bedankt! 

Ik ga mij er ook mee bemoeien, want door die lange antwoorden waar RKN helemaal niet om vraagt raakt hij helemaal de weg kwijt  :xd:

@RKN als je de melding krijgt "Doen" je bent dan klaar voor een langere tijd.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.