Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik heb een smartphone Samsung Galaxy A5 (gekocht in jan 2016, maar model 2015).  Ik gebruik altijd de WiFi (Telenet) om op internet te gaan.  Dat werkt thuis perfect en ook via de Wi-Free of bij andere mensen via hun inlogcodes.
Maar als ik bvb op hotel of restaurant, of brasserie ben, slaagt mijn smartphone er niet in om daar in te loggen.  De browser Chrome opent met www.google.com en het balkje op het scherm blijft staan op ongeveer 20% tot hij een server-out aangeeft na een tijdje.  Bij mijn echtgenote (ook Samsung A5) lukt het wel en bij vrienden ook. 
Waarom kan mijn smartphone niet inloggen ?  Ergens een instelling aanpassen ????

 

Wie kan mij hier verder helpen ?

 

mvrgr,

 

Dirk
 

 

Geplaatst:

Je zou kunnen kijken bij Instellingen en klik vervolgens op Wi-FI.

Is Vraag om verbinding  >>  Aan ?

 

5a115acd6269a_Schermafbeelding2017-11-19om11_15_51.jpg.578b664799bb1ea73d174c7b44a3211a.jpg

 

Ik heb géén Samsung Galaxy A5, maar zo is de instellingen op mijn smartphone en waar 'free' Wi-Fi aanwezig is heb ik Wi-Fi verbinding.

Geplaatst:

De WiFi staat dan ingeschakeld, dus is groen zoals in jouw afbeelding.

En ik zie dan die naam staan van de WiFi van die lokatie, maar ik kan niet doorschakelen naar het aanmeldingsscherm...

 

 

Geplaatst:

Als het Wi-Fi symbool goed is dan hebt je Wi-Fi verbinding.

 

Gebruik je WhatsApp? Als ik buitenhuis ben en er is free Wi-Fi verbinding dan kan ik WhatsApp ontvangen en verzenden. Test dat even dan weet je dat het niet aan de Wi-Fi instellingen ligt.

 

Dat Aanmeldingsscherm is een ander verhaal, normaliter zou je wel een aanmeldingsscherm moeten zien.

In de wachtkamer bij een tandarts bijvoorbeeld dan is er altijd een 'algemeen' wachtwoord om in te logen, zo ook bij sommige hotels.

 

Ik weet echt niet waarom je géén aanmeldingsscherm ziet. Loopt even een goede telefoon winkel binnen, en leg het probleem uit.

Ik ben wel benieuwd eat de oorzaak is. 

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Heb eens gebeld naar Samsung zelf en zij raadden mij aan om de cache leeg te maken.  Of een andere browser te gebruiken...

Heb nu de cache leeggemaakt maar heb nog niet kunnen inloggen op die 2 of 3 hotels.  Wel al in grote winkels bvb. Carrefour en Delhaize.

We zien wel.

 

mvrgr,

 

Dirk

 

Geplaatst:

Hallo @DeeWee

Ik heb dit ook soms Wat bij mij dan helpt? Ik open de browser en surf dan naar een website zoals bol.com. (best geen google want soms is die wel bereikbaar)

Dan gaat de router reageren en zeggen "Hé! Jij bent niet aangemeld", Dan stuurt die je door naar een login pagina.


Dus kort maar krachtig: Open je browser en ga naar een site behalve google. Dan zou je normaal ook een inlogscherm moeten krijgen ;)

Veel succes!

Jonas

Geplaatst:

Op mijn eigen thuisnetwerk (Telenet) heb ik dat probleem niet, maar ik krijg het zelfs op een vreemd netwerk waar ik regelmatig inlog maar een nieuwe website wil oproepen, zoals bvb. deze namiddag.

Screenshot_2017-12-08-16-36-34.thumb.png.550b8966b3da6d6062c8864771930c99.png

Geplaatst:

Ik kan wel degelijk thuis en op "vreemde" servers (waar ik vroeger al heb ingelogd) inloggen, maar op nieuwe servers wil hij niet inloggen en krijg ik al dan niet een melding die me laat weten dat uit "veiligheidsmaatregelen" de toegang wordt ontzegd.  Daar komt het op neer.

Maar goed ik heb jouw tip gevolgd en zal het nu in de gaten houden.

In ieder geval de site die ik hierboven al wou bezoeken is nu thuis ook al niet toegankelijk met dezelfde waarschuwingsmelding als hierboven...

 

mvrgr,

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.