Ga naar inhoud

nieuw geheugen werkt niet

pieterjan99

Aanbevolen berichten

Hallo,

Eerste maal op dit forum, en al veel handige dingen gelezen, tof!

Ik ben de laatste tijd mij wat aan het verdiepen in de pc (algemeen)

Aan het rondkijken hoe ik mijn pc zelf kan uitbreiden.

Processor: genaamd (mobile amd semprom 4500+) AMD athlon 64 2X dual core processor 4600+

core speed: 2394,5 mhz

mainboard: MS-7327

memory: 1024 sdram frequency: 159,6mhz

Mijn vraag:

Na wat rondneuzen op deze site, heb ik het antwoord niet gevonden op mijn vraag (indien deze vraag al gesteld is, gelieve de link ernaar toe te voegen)

Ik heb sinds gisteren nieuw geheugen gekocht, omdat ik merk dat als ik verscheidene applicaties open, de pc het wat lastiger begint te krijgen.

4GB PC2-4200 DDR2 Memory RAM DDR2-533 533MHz 2 x 2GB

Na het installeren van deze 2 sticks en de opstart van pc; gebeurt er niets, de pc maakt een constant gezoem en mijn scherm blijft zwart.

Als ik 1 kaartje vervang, dus 1 X 512 en 1 X 2gig., gaat mijn pc wel, maar kan niet goed zijn daar het dual is en ik heb gemerkt dat hij vast kan lopen.

Ik heb al eens gelezen dat je u bios instellingen moet veranderen, maar vooraleer ik daar zelf in pruts wil ik dit toch eens van een kenner horen.

Volgens mijn opzoekingen, moet dit moederbord (de pc) 4 gig aankunnen, of niet?

Hopend op een antwoord, bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo pieterjan,

als eerste, erg mooi dat je al veel nuttigs van de site hebt kunnen halen! doet altijd goed dat te horen.

wat je vraag betreft, welk moederbord is het precies? ik kan het niet goed terug vinden helaas.

het zou mogelijk kunnen zijn dat hij niet kan werken met die 2 stick in dual channel.. ik heb dat ook eens gehad met een paar asus borden, deze waren echt HEEL erg kieskeurig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook zo een probleem.

Had 512Mb ram.

reepje van 1 Gb erbij, geen probleem.

2x 1 gig werkt ook, in dualchannel.

Mijn oude reepje van 512 kan er niet bij.

BSOD gegarandeerd (is ook asusbordje).

De 2x1GB in verschillend kleur van slot geeft zelfde resultaat met mijn 512mb ram erbij.

Het werkt niet.

Waarom wet ik ook niet.

Ik ga mijn oude ram eens te koop zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, al bedankt voor de reacties:

Mijn moederbord,

als ik het programmatje CPU-Z open krijg ik bij mainboard (motherboard)het volgende:

Manufactures: micro-star international co ltd

model: MS-7327

chipset: ati id7190

southbridge: ati id438d

Maar zou mij toch sterk verwonderen dat het geheugen niet kan werken, is compatibel ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het installeren van deze 2 sticks en de opstart van pc; gebeurt er niets, de pc maakt een constant gezoem en mijn scherm blijft zwart.

Als ik 1 kaartje vervang, dus 1 X 512 en 1 X 2gig., gaat mijn pc wel, maar kan niet goed zijn daar het dual is en ik heb gemerkt dat hij vast kan lopen.

Hetzelfde fenomeen (vastlopen) krijg je ook als je een goed, en een defect reepje steekt.

De pc start dan omdat een reepje goed werkt, en loopt vast door het defecte

reepje (in windows tenminste, linux heeft daar geen last van).

In uw voorbeeld start de pc dus ook op dankzij het goede reepje van 512mb, en loopt vast omdat hij niets kan doen met het reepje van 2 gig dat je er bij steekt.

Het ram word dus waarschijnlijk niet ondersteund (ik zoek het even op), maar als je zeker weet dat het wel word ondersteund is er een probleem met je moederbord en kan het niet in dualchannele werken.

Waarschijnlijker ligt het aan de density (dichtheid) van de module.

Hieronder een voorbeeld:

For instance, a 512MB PC2700 DDR SODIMM memory can be composed using eight 32x16(High Density 512Mb technology) memory chips or sixteen 32x8(Low Density 256Mb technology) memory chips.

Ik denk dat de reepjes die je hebt de verkeerde density hebben.

Vraag dit eens na in de winkel, heb je verschillende density, vraag dan of je jouw reepjes kan omwisselen.

Ik denk dat hierin het probleem schuilt.

Dit word ook beweerd in onderstaande opzoeking.

OPGELET

Op memory-up.com staat volgende opmerking (zie onder):

Enkel geheugenmodules met een bepaalde chip werken op jouw moederbord, ook als de gegevens juist blijken te zijn (PC2-4200 DDR2 533mhz enzoverder)

Your Microstar K9-series K9AGM2-FIH ( MS-7327 ) only supports memory modules made with a specific type of chip. Should you find what seems to be the exact same memory modules elsewhere for a lower price, it is very possible that the cheaper memory modules will not work in your system. By using Memory-Up's Memory Finder, your selected memory modules are Guaranteed To Work or your money back.<Learn More>

vertaald in google is dit

Uw MicroStar K9-serie K9AGM2-FIH (MS-7327) ondersteunt alleen geheugenmodules gemaakt met een specifiek type van de chip. Mocht u vinden wat lijkt te zijn exact dezelfde geheugenmodules elders voor een lagere prijs, is het heel goed mogelijk dat de goedkopere geheugenmodules zullen niet werken in uw systeem. Door het gebruik van Memory-Up's Memory Finder uw geselecteerde geheugen modules zijn gegarandeerd aan het werk of uw geld terug. <Learn More>

Gebruik de memoryfinder en kijk of jouw reepjes in de zoekresultaten zitten.

PS: VRAAGJE AAN DE ADMINS

worden weblinks naar dergelijke sites toegelaten op dit forum, dan post ik de link.

Dat werkt een stuk eenvoudiger voor de leden.

Nu post ik enkel de bron vanwege copyrights.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.