Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi, 

 

Ik heb dus een probleem met mijn beeldscherm. Mijn Pc werkt prima en ook mijn beeldscherm, totdat ik vandaag huiswerk wilde maken en mijn computer daarvoor aan zette. Mijn scherm wat normaal 1600x1200 gevuld is, is ineens 1024x768 geworden. 

 

Als eerste wat ik heb gedaan is op het "auto" knopje drukken aan de zijkant van mijn beeldscherm, hierbij gebeurde niets. Vervolgens wilde ik mijn scherm resolutie veranderen en stond er dat 1024x768 aanbevolen is. Waarom? ik heb geen idee. Ik probeer het terug te zetten naar 1600x1200 maar helaas gebeurde hier ook niets. Ook heb ik een kijkje genomen naar het algemeen PnP-beeldscherm en er staat dat er een apparaat is geconfigureerd maar dat het gefaald is. Ik denk zelf dat het misschien te maken heeft met een mislukte update van mijn monitor? 

 

Ik zit dus nu al een tijdje online te zoeken naar een oplossing die ik niet kan vinden, omdat het ook best een apart geval is. Maar goed ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen en ik weer normaal gebruik kan maken van mijn Pc. 

 

Alvast bedankt! :)

 

 

Geplaatst:

Welkom op ons forum. :welkom:

 

Wellicht gaat het om een driver probleem van de videokaart (chip).

 

1. Geef eens het merk en modelnummer van de pc.

 

2. Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Geplaatst:

Terwijl ik offline was heeft Porrelaar hetzelfde probleem van een ander lid opgelost.

 

Lees HIER zijn adviezen.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.