Ga naar inhoud

hoe image van ene laptop naar een andere overzetten

Aanbevolen berichten

• Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ja, ik zal de data ook nog eens apart op stick zetten. Wat ik me eigenlijk begin af te vragen. Je kunt natuurlijk ook stellen dat je harde schijf gestolen wordt:xd:. Wordt het dan eigenlijk niet eenvoudiger dat je Uw back ups in de cloud bewaart ? 

Geplaatst:

Je kan perfect in cloud backuppen maar dat is niet goedkoop.

Op sommige plaatsen zijn er wel free clouds.

Cloud heb je nooit garantie dat het blijft bestaan.

Of cloud 100% veilig kan ik niet beoordelen maar ik denk van niet.

Als men emails kan hacken kan men in principe ook data op cloud hacken.

Geplaatst:

Tja, ik zelf heb nog nooit iets in de cloud gezet. Ik hou me bij mijn harde schijf en usb sticks. Je kan natuurlijk bv je harde schijf bij iemand anders bewaren. Dan ben je bij diefstal die al niet kwijt. Idem voor reserve laptop of zo. Wel zien dat we niet neurotisch worden hé.;)

Geplaatst:
Op 11/28/2017 om 20:49, justy zei:

De gegevens kunnen wel op ssd qua grote bij overdracht. 

Ok, maar hoe vol is die SSD dan? 

Waarom is dat belangrijk?
Als je nog maar heel weinig ruimte over hebt bijv 10% dan wordt die ruimte zeer vaak door tijdelijke bestanden beschreven en treedt er zg n "wear" (slijtage) op.

Lees dit voor de aardigheid:
Er zijn grote verschillen in de duurzaamheid van SSD's... at the en they die all ;)

https://techreport.com/review/27909/the-ssd-endurance-experiment-theyre-all-dead

Geplaatst:

Is ssd van 256 GB. Bij overdracht zou er zo'n 100 GB bijkomen (inclusief besturingssysteem). Dus voorlopig geen probleem zeker. :winked:

Geplaatst:

Inderdaad, dan is er nog genoeg ruimte. :top:

En:

Je kan natuurlijk bv je harde schijf bij iemand anders bewaren. 

Is absoluut een aanrader. Niet alleen bij diefstal maar ook bij brand. Dan is het handig om de meeste data elders ook te hebben. 
Ik vind de betrouwbaarheid van usb stick trouwens niet zo groot, zelfs slechter dan van draaiende harde schijven, zolang je ze maar niet laat vallen,  gaan ze als backup schijf heel lang mee (draaien immers heel weinig uren).

Geplaatst:

Ja, eigenlijk heb ik het ook meer voor een harde schijf. Wat mij wel opvalt is dat laptops van Toshiba zeer betrouwbaar zijn en blijkbaar lang meegaan. 

Geplaatst:
Ik vind de betrouwbaarheid van usb stick trouwens niet zo groot

Als je van een goed merk koop kan je jaren mee werken.

ScanDisk Ultra is zo'n een goede merk.

En het is altijd beter dan een harddisk met schijven.

Zelfs beter dan SSD hoor.

Alhoewel ik nooit een kapotte SSD heb gehad ondanks we vroeger veel computer hadden.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.