Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb het probleem dat mijn pc uitvalt tijdens het gamen.
Zelf al naar cd-romland gebracht ter controle. ze hebben de pc gecheckt en schoongemaakt. Na 2 dagen kwam het zelfde probleem weer terug en dit zorgt voor de nodige
Het probleem is dat de reboot op niet vaste tijdstippen/omstandigheden gebeurd en ook bij verschillende spellen.
Natuurlijk is er een schone installatie van windows 10 opgezet.

getest in de winkel(cd-romland):
Ram: pass
hdd: pass
ssd: fail (erg traag word vermeld) maar bij thuisgebruik en thuistest kwam er niks vreemd naar voren)
cpu test: pass

Om zeker te zijn dat het niet aan de SSD lag heb ik ook een OS op de HDD geïnstalleerd, maar ook dan viel de pc uit. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ik heb zelfs de stekkerdoos vervangen.

Windows 10 64x
AMD Phenom II X6
8,00GB Dual-Channel DDR3
GA-MA785GT-UD3H (motherboard)
NVIDIA GeForce GTX 750 Ti (MSI)
223GB SanDisk SDSS
465GB Western Digital WDC

Sharkoon WPM600 Bronze  PSU

 

Voor zover ik kan lezen is dit een probleem wat erg moeilijk is op te lossen en vooral eindigt in mensen die onnodig allerlei onderdelen gaan kopen zonder resultaat. Kan iemand mij helpen?

 

en hier een crashlog van de laatste crash:

 

Log Name:      System
Source:        Microsoft-Windows-Kernel-Power
Date:          26/11/2017 16:27:36
Event ID:      41
Task Category: (63)
Level:         Critical
Keywords:      (70368744177664),(2)
User:          SYSTEM
Computer:      DESKTOP-5FVN8C6
Description:
The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Event Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" />
    <EventID>41</EventID>
    <Version>6</Version>
    <Level>1</Level>
    <Task>63</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x8000400000000002</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2017-11-26T15:27:36.751518600Z" />
    <EventRecordID>2937</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" />
    <Channel>System</Channel>
    <Computer>DESKTOP-5FVN8C6</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-18" />
  </System>
  <EventData>
    <Data Name="BugcheckCode">0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data>
    <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data>
    <Data Name="SleepInProgress">0</Data>
    <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data>
    <Data Name="BootAppStatus">0</Data>
    <Data Name="Checkpoint">0</Data>
    <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data>
    <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">1</Data>
    <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data>
    <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data>
    <Data Name="CheckpointStatus">0</Data>
  </EventData>
</Event>

 

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.