Ga naar inhoud

[OPGELOST] internet verbinding

princess Daisy

Aanbevolen berichten

Hallo computer vrienden

Mijn dochter en ik delen dezelfde internetverbinding met twee computers.

Nu is het zo dat mijn computer verbonden moet zijn met internet anders kan zij op haar PC geen internet verbinding maken.

De splitter zou ons onafhankelijk van elkaar aan de internet verbinding helpen maar dat is niet zo.

Is er iets waar we naar kunnen kijken om dit probleem op te lossen?

met vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige ADSL aanbieders hebben ook abonnementen voor meer pc's. Heb je een abonnement voor slechts 1 pc of mag je meer pc's tegelijk verbinden?

Gebruik je enkel een modem of een modem/router combinate? Graag merk en type/model van dit toestel.

Connecteer je via een kabel of draadloos? Indien draadloos, heb je dan een ingebouwde kaart of gebruik je een usb adapter?

Hoe is de pc van je dochter met die van jouw verbonden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige ADSL aanbieders hebben ook abonnementen voor meer pc's. Heb je een abonnement voor slechts 1 pc of mag je meer pc's tegelijk verbinden?

Gebruik je enkel een modem of een modem/router combinate? Graag merk en type/model van dit toestel.

Connecteer je via een kabel of draadloos? Indien draadloos, heb je dan een ingebouwde kaart of gebruik je een usb adapter?

Hoe is de pc van je dochter met die van jouw verbonden?

1. geen idee (hoe kom ik daar achter? )

2. modem router combinatie, SMC networks t 162150064, wireless 4 port

3. kabel

4. draad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Vista weet ik niet hoe je naar de netwerkinstellingen gaat maar voor XP ga je als volgt te werk.

Open het configuratiescherm en ga dan naar netwerk en internetverbindingen

Klik op het icoontje van netwerkverbindingen.

Dan krijg je een venster met 2 onderverdelingen.

1. Internet gateway die aangeeft dat je modem/router verbinding heeft met internet.
  2. LAN of breedbandinternet waar je verbinding met de router instaat.

Bij de LAN verbindingen selecteer je de verbinding met de router, klik met rechts en kies eigenschappen.

In het venstertje dat je dan ziet, selecteer je internet protocol (TCI/IP) en je klikt op de knop eigenschappen.

Normaal zijn de eerste optie : ip adres automatisch verkrijgen en de derde optie: DNS server adres automatisch verkrijgen geselecteerd en de invoervelden zijn grijs.

Als deze opties op automatisch staan, mag je deze bij je dochter ook op automatisch instellen.

Als deze opties niet op automatisch staan op jouw pc, noteer dan de waarden van de velden IP adres, default gateway en de beide DNS servers en post ze hier; maar nog niet instellen bij je dochter.

Sluit alle vensters en het ook het configuratiescherm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon. Volgende test.

Voer volgende stappen uit op beide pc's.

1. Sluit pc met de kabel aan op de router en start de pc op.
  2. Ga naar start - uitvoeren, typ cmd en klik op OK
  3. Typ in het venster ipconfig /renew en druk enter.
  4. Typ ipconfig en druk enter.
  5. Noteer de waarden van ip adres en default gateway (met de punten tussen de getalgroepen)
  6. typ exit en druk enter.

Post de genoteerde waarden en geef aan bij welke pc ze horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.