Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit sinds 2 dagen met een Adware op mijn PC, namelijk Adware.Elex.ShrtCln.

Weet iemand hoe ik die weg krijg, Malwarebytes krijgt hem niet weg naar qarentaine.

Alvast bedankt

Geplaatst:

Hallo,

 

Stap 1.

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

 

Stap 2.

Plaats ook het logje van Malwarbytes erbij:

Start Malwarebytes klik op "Rapporten".
Klik op het recenste "Scanrapport > Rapport bekijken".
Klik op Exporteer en kies Tekstbestand (*.txt).

Vul een bestandsnaam in en bewaar het op je bureaublad zodat je het makkelijk terugvindt.
Post het logbestand als bijlage in je volgende bericht.

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik zie dat je AutoKMS gebruikt, dit is een programma wat je gebruikt om Office of je Windows legaal te gebruiken.
Met dit soort programma's heb je een open deur naar buiten, dus je bent kwetsbaar voor aanvallen en andere malware.
Ik vermoed dat het je Office is, hiervoor is een goedkopere oplossing als je denkt lees het volgende maar door: https://www.pc-helpforum.be/topic/68250-office-speciale-aanbieding-voor-leden/

 

 

Stap 1.

Farber Recovery Scan Tool (FRST) is gestart vanaf Gestart vanaf D:\allerhande <==sleep FRST vanuit daar naar je bureaublad (zeer belangrijk).

 

Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

  • Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk op de Fix knop

  • Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

fixlist.txt

 

Stap 2.

Voer stap 2 en 3 uit, uit de volgende link: Chrome Web Data.

 

Geplaatst:

Hallo,

 

Is stap 2 nog gelukt?

 

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download  55f33d688c232-ZHPcleaner.PNGZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren

  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Geplaatst:

Hallo,

 

Door het uitvoeren van de volgende tool word ook je AutoKMS verwijderd, hou daar rekening mee:

 

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen anders automatisch afgesloten worden.

Start opnieuw 55f33d688c232-ZHPcleaner.PNGZHPCleaner.

  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Klik op "Repareer".
  • Er verschijnt een nieuw venster met een aantal knoppen.
  • Klik op de knop "Repareer". Wacht de reparatie geduldig af.
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

 

 

Vertel erbij hoe het hierna gaat?

 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.