Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste,

ik heb windows 10 opnieuw geinstalleerd,maar ik vraag mij af of de installatie volledig is..zoals het hoort.

denk van niet..omdat er zo weinig staat in " programma's en onderdelen" ..zie fotobijlage.

ontbreekt dit niet? microsoft framework? is dit echt nodig trouwens? active x? wil iemand mij helpen aub?

grts Clovis

2017-12-07 16_46_37-Programma's en onderdelen.png

Geplaatst:

Na een clean installatie staat daar zelfs helemaal niets.

Wat heb je precies gedaan?

1. Clean installatie?
  2. Systeem back-up terug gezet?
  3. Terug naar fabrieksinstelling?
  4. Windows hersteld?
  • 2 weken later...
Geplaatst:

windows 10 van microsoft gedownload ( na controle van mijn windows 7 schijf) en die iso bestand gebruikt om te installeren...gewoon op die wijze.

groeten clovis.

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst: (aangepast)

Prima initiatieven, maar laten we ook even naar de basis terug gaan. Onder 1e plaatje mijn programma's. 

Het is exact zoals droske al schreef:

Na een clean installatie staat daar zelfs helemaal niets.

Dus ik heb ze zelf geïnstalleerd, niet helemaal waar... Steam en zo heeft mijn zoon erop gezet.... ;)

Waar de TS ook over spreekt: "microsoft framework" 

Dat staat in de Windows onderdelen en is dus heus wel aanwezig. 

Zie het 2e plaatje.

Misschien werpt het een ander licht op de vraag?

Off-topic: The Bat! is een prachtig (niet gratis..) alternatief voor Outlook... ook al heb ik Office 2106 via een HUP regeling voor 13.95 euro, The Bat zou ik niet willen missen. Alleen al de berichtenverdeler waarmee je mail selecteren kunt die je wel of niet binnen wilt halen is zo super. 

Het is voor mij ook een vrij versie Win10 installatie, dus eea mist nog oa Acrobat Reader, Opera neemt dat nu vrij goed waar, maar soms kan AR net iets meer. 

Windows Essentials gebruik ik voor Moviemaker een no-nonsense programma. Die wordt formeel niet meer ondersteund, maar de kans dat er iets mis mee gaat achter 2 firewalls acht ik zeer klein....

progs-1.thumb.JPG.e39c6a46ed03b2d36ff7233cdf38b479.JPG

progs-2.thumb.JPG.5b630606d6f39287cf5dbc29ae685d81.JPG

aangepast door route99
kleine toevoeging
Geplaatst:

ik vrees dat ik ga moeten herbeginnen...ben mijn wachtwoord vergeten...haha.

hoe moet ik het correct doen? windows 7 eropzetten ( backup) en upgraden?

grts Clovis

Geplaatst:
19 uren geleden, route99 zei:

Dus ik heb ze zelf geïnstalleerd, niet helemaal waar... Steam en zo heeft mijn zoon erop gezet.... ;)

Was dit een quote bedoelt? Zo ja, van wie?

Ik ben dit elders in dit topic namelijk niet tegengekomen.

Geplaatst:

Bij mij was de lijst v/d programmas nu niet leeg , dus wat er in staat is door mij en mijn zoon geïnstalleerd, betrekking hebben de het plaatje dat ik erin gezet heb.

Hopelijk zo wat duidelijker ?

Geplaatst:

@route99

Je verwees daar dus mee naar het screenshot dat je van uw pc geplaatst hebt...

Dat was me aanvankelijk niet duidelijk, vandaar mijn vraag.

3 uren geleden, clovis zei:

ik vrees dat ik ga moeten herbeginnen...ben mijn wachtwoord vergeten...haha.

hoe moet ik het correct doen? windows 7 eropzetten ( backup) en upgraden?

grts Clovis

Ik zie eigenlijk geen reden om te lachen met het feit dat je het wachtwoord niet meer kant van een systeem dat nog maar pas geïnstalleerd is. Maar goed...

Je hoeft Windows 7 niet eerst te installeren om dan naar Win10 te upgraden. Omdat je die upgrade al gedaan hebt bezit je al een licentie voor Windows 10.

Je kunt dus meteen een schone installatie van Windows 10 uitvoeren.

Volg deze handleiding doch kies in afbeelding 13 voor Alleen persoonlijke bestanden behouden (is geen schone installatie) of Niets, al naargelang je wens.

Geplaatst:
11 uren geleden, droske zei:

Was dit een quote bedoelt? Zo ja, van wie?

Ik ben dit elders in dit topic namelijk niet tegengekomen.

Niet van mij Droske...het is van route 99..wat hij bedoelt daarmee,weet ik niet.

ben toch in mijn windows 10 geraakt,met behulp van een password reset progje...moet ik jou een speccy logje bezorgen of moet ik toch een schone installatie starten? jij mag beslissen hoor...jij zal wel weten wat het beste lijkt.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.