Ga naar inhoud

VPN VERBINDING - LAN (laptop +desktop)

Patchoela

Aanbevolen berichten

Dag iedereen

Recent ben ik een beetje beginnen bijleren over netwerken. Ik probeer momenteel een VPN – verbinding te installeren tussen mijn laptop (VPN incoming connection – wifi) en mijn desktop (client -ethernet). Heb volgende stappen ondernomen:

1. Statisch ip (IPv4) voorzien voor zowel mijn laptop als desktop
  2. Een incoming connection aangemaakt (laptop) + ip range ingesteld.
  3. VPN verbinding aangemaakt op desktop. Ingeven ip adres laptop. Verbinden.

Ik krijg tijdens het verbinden met het VPN (na ingeven username + wachtwoord) altijd een foutmelding: “The remote connection was not made because the attempted VPN tunnels failed. The VPN server might be unreachable. If this connection is attempting to use an L2TP/IPsec tunnel, the security parameters for Ipsec negotiation might not be configured properly.”

Heb volgende stappen ondernomen om dit probleem op te lossen:

• Windows firewall uitzonderingen toevoegen , zelfs volledig uitschakelen – geen effect
  • VPN type veranderen naar PPTP – Hierdoor krijg ik een andere foutmelding:” The network between your computer and the VPN server was interrupted. This can be caused by a problem in the VPN transmission …”
  • IPv6 uitschakelen – geen effect
  • Router instellingen aangepast: Portforwarding ingesteld – ip adres (laptop) begin en eindpoort -1723, TCP/UDP protocol activeren – geen effect.

Ik heb het gevoel dat ik iets eenvoudig over het hoofd zie aangezien het normaal niet zo moeilijk zou moeten zijn om deze verbinding tot stand te brengen. De wifi kaart op de laptop is compatibel om netwerken te hosten. Zou het aan de router zelf kunnen liggen dat deze niet geschikt is voor VPN?

Alvast bedankt voor jullie mogelijke hulp

Vriendelijke groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.