Ga naar inhoud

Ben ik gehackt?

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik weet niet zeker of ik deze vraag hier kan stellen anders hoor ik graag waar wel. Ik vermoed dat mijn email gehackt is, ik kreeg de tip om op deze link te kijken:

Vriendelijke groet, Wim

aangepast door abbs
Bestanden verwijderd waar prive info in staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb je bericht aangepast, plaats nooit zomaar een link en je E-mail adres in een forum of waar dan ook (zo ben je waarschijnlijk ook aan je problemen gekomen).

Verander nu per direct al je wachtwoorden van je E-mail, wifi, facebook enz.

Doe het liefst op een andere pc als deze, ik verplaats je ook naar de sectie malware om je pc eens goed na te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

• Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

• Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

• Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

• Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik zie nog niet echt iets schikbarends maar we gaan even opruimen en dieper kijken.

We beginnen met de oude Java's te verwijderen oudere versie's kunnen aangevallen worden.

Stap 1.

Weg gaan naar 5a07033868db6-shell32_271.ico_16x16.pngProgramma's en onderdelen:

• Klik Windows knop plus R tegelijk in. 14-20170420-72a17d.png. Type appwiz.cpl in en klik OK.
  • Zoek de volgende programma's, klik met je rechtermuis knop erop en kies Verwijderen.
    • Java 8 Update 111
    • Java 8 Update 121
    • Java 8 Update 131
    • Java 8 Update 144
  • Volg de de-installatie instructies van het programma zelf op.
  • Start opnieuw op.
  • Start opnieuw op.

• De nieuwste kan je hier weer downloaden: https://www.java.com/nl/download/

Stap 2.

Belangrijk sleep vanuit je "Downloads" map Farbar Recovery Scan Tool (FRST) naar je bureaublad! (dit is zeer belangrijk)

Start de Farbar Recovery Scan Tool nogmaals.

• Download fixlist.txt uit de bijlage naar het bureaublad, waar ook FRST.exe aanwezig is.

• Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.

• Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

• Druk op de Fix knop

• Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

• Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht..

fixlist.txt  <===Deze Downloaden

Stap 3.

Download de ESET Online Scanner naar je bureaublad.

Eset Online Scanner uitvoeren.

• Dubbelklik op "esetonlinescanner_enu.exe", "Terms of use" opent vink daar "Download latest version of ESET Online Scanner" aan.

• Klik vervolgens op de knop "Accept", wanneer u een melding krijgt van het Gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.

• "Computer scan settings" opent, vink daar "Enable detection of potentially unwanted applications" aan.

• Klik op "Advanced settings", zorg dat daar de volgende items zijn aangevinkt.

- Enable detection of potentially unsafe applications
    - Enable detection of suspicious applications
    - Scan archives
    - Enable Anti-Stealth technology
    - Clean threats automatically

• Let op: Schakel nu eerst je eigen virusscanner uit, het scannen met Eset gaat dan sneller. ( zet deze na de scan weer aan)

• Klik op "Scan", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.

Na het scannen:

• Als er niks word gevonden klik op "Finish", het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.

• Zijn er bedreigingen gevonden klik dan op "Show list of results", klik op "Save to text file.." geef als Bestandsnaam "Eset.txt" en plaats het op je bureaublad.

• Klik vervolgens rechts boven op "X" (de bedreigingen zijn dan verwijderd), het scherm "Thank you for trying Eset Online Scanner" mag je ook sluiten.

• Voeg het logbestand met de naam "Eset.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, hier ben ik weer. Het scannen heeft ruim 6,5 uur geduurd maar er zijn heel wat threats uitgekomen. Ik heb alles gedaan zoals je gezegd had en stuur het bestandje Eset.txt als bijlage mee.

Ik vroeg mij af of door mij met de computer verbonden USB sticks mogelijk ook geinfecteerd zijn, zal ik het antivirus programma nog een x laten draaien terwijl deze sticks verbonden zijn? Ik hoor graag hoe verder en alvast weer ontzettend bedankt!

Vriendelijke groet,

Wim

Eset.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heb je stap 2. ook gedaan want ik zie het logje niet:

Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

Plaats dit logje nog even.

Even wat allemaal opvalt:

keyfinder <==word gebruikt voor illegale programma's zou blijf je rotzooi binnen krijgen.(dus dit is zeer afgeraden om te gebruiken).

Je Backups zijn besmet.

Schakel uw antivirussoftware tijdelijk uit en download  55f33d688c232-ZHPcleaner.PNGZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren

• Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.