Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan je met de zorin live cd het verlopen wachtwoord van windows 10 resetten?
Een vriendin die een beetje paranoia is heeft haar wachtwoord laten verlopen omdat ze helemaal in paniek was omdat ze de melding kreeg wachtwoord verloopt binnen x dagen.
Het is al moeilijk om ze te overtuigen dat dit echt moet gebeuren, dus nu is het te laat.
Maar, kan ik er in met zorin live cd en dat wijzigen? Of helpt het ook als ik in de bios de datum terugzet?
Ze gebruikt de laptop zeer zeer weinig en download niets dus heeft ze dat wachtwoord helemaal niet nodig.
Als ik er in kom zou ik dat ineens wijzigen in wachtwoord verloopt nooit natuurlijk.
Maar nu weet ik het even niet. 

Geplaatst: (aangepast)

Gaat het om Microsoft gebruikers account of om een lokaal gebruikersaccount?

Een tip: Zorg er voor dat je altijd minstens twee gebruikers accounts met admin rechten hebt ingesteld ook al gebruik je maar één account. Dergelijke problemen zijn dan in een handomdraai opgelost via die reserve account.

aangepast door droske
Geplaatst:

Het is gewoon om de laptop op te starten in windows 10 ik denk dat dit een lokaal account is, ik weet dat zo niet omdat ik altijd met linux zorin werk, maar dit is voor een vriendin die erg paranoia is zoals ik al zei, dus aan de laptop komen is al een probleem als je begrijpt wat ik bedoel.

Ze heeft gewoon gewacht tot haar wachtwoord verlopen was, da's alles.

En dat tweede admin akkoord is er nu niet dus daar ben ik niets mee.

Geplaatst:
3 minuten geleden, dendeze zei:

En dat tweede admin akkoord is er nu niet dus daar ben ik niets mee.

Dat had ik wel begrepen maar het is een tip voor de toekomst.

Het is nochtans belangrijk te weten om wat voor soort account het gaat. Lees maar...

https://pcmweb.nl/artikelen/tips-en-trucs/zo-breek-je-in-in-windows-10-zonder-wachtwoord/

https://computertotaal.nl/artikelen/apps-software/zo-herstel-je-je-windows-10-wachtwoord/

Het is dus die eerste, maar ik lees onderaan dat dit enkel werkt voor de pro versie, maar kan ik daar niet aan met een live cd met linux zorin of door de bios terug te zetten naar een vorige datum?

Alvast bedankt voor de snelle reactie.

aangepast door dendeze
bedanking
Geplaatst:

De mogelijkheden van een Zorin Live CD ken ik helaas niet. Je kunt er altijd eens mee op verkenning gaan.

Ik denk echter dat je meer kans op succes hebt door in de BIOS de datum terug te zetten. Maar opgelet, Windows synchroniseert de datum en tijd automatisch. Schakel daarom de Internet verbinding ook tijdelijk uit.

Geplaatst:

De datum terugzetten in de bios en de internetverbinding uit helpt niet, blijft op de laatste datum dat je online was staan, dus wachtwoord blijft verlopen.

Heb dus een herinstallatie gedaan via F12 (acer laptop) en dan ook gezien dat dit nog geen windows 10 was maar 8.1

Maar nu wil ik er wel windows 10 opzetten, alleen wil hij niet opstarten van de usb stick die goed is want getest op een andere pc.

Het maakt ook niet uit in welke volgorde ik de boot zet in de bios.

Moet misschien in de bios de uefa (ik weet niet of ik dit juist schrijf maar je begrijpt wel wat ik bedoel denk ik) uitschakelen?

Geplaatst:

Hoi Dendeze,

Kijk eens in BIOS of je secureboot kunt uitschakelen!

Mvg

Zou oZsnelstarten.JPG.f468dac1895f6e75129d3f537bae466d.JPGzou kunnen dat je snelstarten moet uitschakelen

aangepast door Gast
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.