Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na een update van Windows 10 kan het zijn dat de icoontjes, die ik aanklik op het bureaublad, niet reageren. Ik moet de computer handmatig afsluiten en heropstarten. Dan werkt alles opnieuw normaal. Na het heropstarten kan het zijn dat de antivirus uitgeschakeld is en soms ook het audiogedeelte (luidsprekers). Na updaten van de antivirus is ook dit probleem van de hand. Luidsprekers inschakelen is ook geen probleem.

Na een aantal keren goed gewerkt te hebben, beginnen opnieuw de problemen bij de opstart. Terug de computer afsluiten en ...

Heeft er iemand een oplossing? Dank bij voorbaat.

Yvan

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Geplaatst:

dat is niet wat ik bedoel Yvan.

Graag deze:

17 uren geleden, droske zei:

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink bij de installatie alle aangeboden extra's uit.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

 

Geplaatst:

Dat programma staat niet op mijn computer en dit er nog eens bij opzetten .... ik ben daar geen specialist in.

Het rapport van Lenovo Solution Center geeft toch ook een overzicht?

Mijn computer is vorige week nog maar gescand geweest bij "de specialist" waar ik hem gekocht heb. Heeft me 75 € gekost. Niets speciaals gevonden. De computer deed het goed al was de "slaapstand" verwijderd. Afgelopen weekend een kleine update van Windows binnengekregen. De "slaapstand" was terug beschikbaar maar ... het probleem was ook teruggekeerd. In plaats van de computer nu af te sluiten met "Afsluiten", sluit ik hem af met "Slaapstand". Dit werkt perfect. Ook "Sluimerstand" werkt en "Opnieuw opstarten". Ik denk dus dat het eerder een softwareprobleem is dan een hardwareprobleem.

 

Yvan

Geplaatst:
4 minuten geleden, Yvan Vertongen zei:

Het rapport van Lenovo Solution Center geeft toch ook een overzicht?

Ja, maar daar Speccy toont nu net die dingen die wil zien en die worden door uw lenovo log niet getoond.

Maar goed.

we pakken het anders aan.

 

Ga eens via START naar Instellingen (tandwielicoontje) / Bijwerken en beveiliging.

  • Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.