Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

In de Speccy log zie ik dat de Onderdelenupdate naar Windows 10, versie 1709 op 1-12-2017 geïnstalleerd is. terugkeren naar de vorige versie van Windows om van die Fall Creators update af te geraken en de herinstallatie daarvan even uit te stellen gaat niet meer omdat dit meer dan 10 dagen geleden is. In de toekomst niet zo lang meer wachten om het aan te pakken als er zich problemen voordoen.

 

Laten we daarom de bestaande problemen proberen op te lossen door de volgende update te downloaden en installeren:

Klik op onderstaande link en vervolgens op OK.

http://download.windowsupdate.com/d/msdownload/update/software/secu/2017/11/windows10.0-kb4048955-x64_f214597fd57cd8284a363ada825a3d8ca16bf632.msu

Zorg ervoor dat je pc niet zonder stroom valt tijdens de installatie van die update.

 

 

Geplaatst: (aangepast)

Aan de fouten die in je systeem geslopen zijn kunnen zal bijna zeker aan Windows update zijn deel hebben.

 

Om niet meteen met zwaar geschut uit te pakken stel ik je de volgende bewerking voor:

 

Type cmd in het vak Zoeken in Windows ( vergrootglas icoontje naast START) .

Klik nu met de rechter muisknop op Opdrachtprompt en klik op Als administrator uitvoeren

Kopieer de volgende opdracht, plak ze in de Opdrachtprompt en druk op ENTER.

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth    (let op de spatie telkens voor de / )

 

 

 

Het kan enkele minuten duren voordat de opdrachtbewerking voltooid is.

Zodra bovenstaande uitgevoerd is kopieer en plak je de volgende opdracht in het opdrachtregelvenster en druk daarna op ENTER.

sfc /scannow        (let op de spatie voor de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

 

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

 

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

 

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

 

aangepast door droske

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.