Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Verwijderen van overbodige programma's en/of tools die het systeem belasten zonder meerwaarde te bieden, kan ook, al helpen.

Dan denk ik in jou geval aan Advanced SystemCare en Driver Booster.

ASC past regelmatig instellingen aan waar het niet nodig is en soms heb je na het gebruik van ASC meer problemen dan ervoor.

Driver booster heb je ook niet nodig want drivers updaten is enkel nodig als er problemen zijn met een hardware onderdeel.

Ook een grondige malwarecontrole kan nooit kwaad.

Als je wil, kunnen wij je daarbij begeleiden.

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Dat begeleiden zal moeilijk gaan, ik kom eenmaal per week bij mijn dochter, dus dat zou dat echt met haken en ogen zijn. wat Advanced SystemCare en Driver Booster. De laptop werd geleverd met dat als 'bescherming' die 'Driver Booster' weet ik niet hoe die er is opgekomen.

Ikzelf gebruik enkel Windows Defender en ben daar heel tevreden over. Verder heb ik nog Malwarebytes (free) en daar doe ik soms een scan mee. Vroeger had ik ook nog Avast, maar sinds Windows 8.1 had mijn vrouw daar veel problemen mee ( geen mail meer kunnen ontvangen)

De grote problemen bij mijn dochter zijn begonnen nadat ze eenb crash kreeg en W10 terug naar beginpunt bracht.

Geplaatst:
20 uren geleden, Theo2602 zei:

Dat begeleiden zal moeilijk gaan, ik kom eenmaal per week bij mijn dochter, dus dat zou dat echt met haken en ogen zijn.

Laat je dochter zelf een account aanmaken; dan kunnen we rechtstreeks met haar communiceren en hoef jij niet voor "brievenbus" te spelen.

Geplaatst: (aangepast)

Ik denk dat dit wat veel gevraagd is van haar. 'Onze Pa zal het wel klaar krijgen' is haar standpunt en 'ik snap daar niets van' haar gedacht over computers.

En.. Gelukkig 2018

aangepast door Theo2602
Geplaatst:
5 minuten geleden, Theo2602 zei:

... 'Onze Pa zal het wel klaar krijgen' is haar standpunt ...

Dat (her)ken ik, ik heb ook zo'n dochter :P

Onlangs nog een volledige herinstallatie gedaan van haar laptop.

Waarschijnlijk zal die cpu belasting wel weer minderen eens windows 10 alle updates heeft geinstalleerd.

En voor jullie ook een goed en gezond 2018.

Geplaatst:
13 uren geleden, Theo2602 zei:

'Onze Pa zal het wel klaar krijgen' is haar standpunt en 'ik snap daar niets van' haar gedacht over computers.

Toch jammer, zeker als ze de capaciteiten heeft om het te leren.

Ik zou moeilijk kunnen leven met het gevoel altijd afhankelijk te moeten zijn van anderen. Ooit verkeerde ik ook in die situatie. Nu ben ik super blij dat ik zelfredzaam ben. Wat een comfort.

En ik heb het nog op hoge leeftijd geleerd.

Geplaatst:

Ik kan het zelf ook niet, anders was ik hier niet! Ik beschouw een computer als een auto, ik kan er mee rijden, maar niet herstellen. Ik ben begonnen in de 80er jaren met een commodore 64. Niet, zoals de meesten, om spelletjes te spelen, maar om in Basic en later in machinetaal te programeren. Verschillende van die programma's gebruik ik nog. Als ik spelletjes had gespeeld, had ik misschien leren 'kraken' en daardoor meer kennis gehad van de computer.

Geplaatst:

Blijft de vraag: wat gaan we hiermee doen?

Even afwachten tot windows alle updates heeft gedaan en dan kikken hoe de cpu belasting is of nu actief verder zoeken naar een mogelijke oorzaak.

Als je dochter de pc enkele dagen kan missen, is het misschien een idee om hem bij jouw te brengen voor een malware controle onder begeleiding.

Als dat het geval is, kan je alvast de eerste logjes maken.

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links en plaats het bestand op je bureaublad.

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

• Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe (of FRST64.exe) en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.