Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik heb aan de linkerkant van Verkenner, onder "Deze pc" ergens onderaan mijn F schijf (Externe) staan,

maar die staat er onder nóg een keer.

Ik heb al een keer de usbstekker eruit gehaald, pc opnieuw opgestart, usb erin gestoken maar dat helpt niet.

wie kan mij wel helpen???

Verkenner links.jpg

Geplaatst:

is normaal hoor: de eerste keer wordt hij onder Deze PC vermeldt,

de tweede keer naast jouw Deze PC (merk dat de > -tekens iets inspringen boven je laatste Elements (F)

ter vergelijking mijn situatie: Plaatje.jpg.e33e2c82c033f48b0351d66e6ae406ed.jpg (klik om te vergroten)

Geplaatst:
Geplaatst: (aangepast)

Ik geef je de raad er vanaf te blijven.

Laat in je verkenner Deze pc gewoon dicht en maak je persoonlijke mappen zoals Afbeeldingen, Documenten, enz aan snelle start vast.

Als gewone gebruikers heb je in Deze pc zelden iets te zoeken. De meeste mensen weten toch niet wat die mappen allemaal voorstellen, wat zou men er dan bij dagdagelijks gebruik gaan doen?

Misschien zoals zo vaak gebeurt verkeerdelijk programma's gaan verwijderen in de map Program Files. Blijf er gewoon van weg zolang je niet voldoende inzicht hebt in die dingen.

Schijven die enkel in Deze pc zichtbaar zijn en die je regelmatig moet kunnen aanspreken zoals bv een data schijf (partitie) kun je aan snelle start koppelen.

aangepast door droske
Geplaatst:
15 uren geleden, Tony58 zei:

Hallo iedereen,

Ik heb aan de linkerkant van Verkenner, onder "Deze pc" ergens onderaan mijn F schijf (Externe) staan,

maar die staat er onder nóg een keer.

Ik heb al een keer de usbstekker eruit gehaald, pc opnieuw opgestart, usb erin gestoken maar dat helpt niet.

wie kan mij wel helpen???

Verkenner links.jpg

Dat die externe schijf er twee keer staat is niet erg hoor, het stoort wel vaak. Je kan de schijf benaderen via de 2 mogelijkheden er zal niks fout lopen.

Wil je toch die schijf perse maar 1 keer zien dan kan je daar een aanpassing voor doen, maar inderdaad opletten als je in het register gaat duiken dat je er geen fout maakt want dan ben je verder van huis. Best maak je dan eerst een back-up van het register. Hoe dat moet lees je hier (klik erop).

11 uren geleden, droske zei:

Ik geef je de raad er vanaf te blijven.

Laat in je verkenner Deze pc gewoon dicht en maak je persoonlijke mappen zoals Afbeeldingen, Documenten, enz aan snelle start vast.

Als gewone gebruikers heb je in Deze pc zelden iets te zoeken. De meeste mensen weten toch niet wat die mappen allemaal voorstellen, wat zou men er dan bij dagdagelijks gebruik gaan doen?

Misschien zoals zo vaak gebeurt verkeerdelijk programma's gaan verwijderen in de map Program Files. Blijf er gewoon van weg zolang je niet voldoende inzicht hebt in die dingen.

Enkel  snelle toegang gebruiken is niet altijd mogelijk. Zo zou je in dit geval de externe schijf eerst aan snelle toegang moeten vast maken. Iets wat PC leken ook niet altijd weten. Zelf gebruik ik het niet. In snelle toegang staan dan ook weer mappen die je verderop weer tegen komt, ook alles dubbel dus. Vrees dat PC leken ook hier weer hun wenkbrauwen fronsen.

In het geval van topic starter zal hij toch de zopas aangesloten externe harde schijf moeten benaderen- want dat is wat hij wil-  door in het linker deel venster op Elements (f) te klikken. op welke van de twee dat je klikt maakt niet uit.

TS wil dus zijn externe schijven benaderen en niet de mappen afbeeldingen, documenten, enz.... die op zijn interne harde schijf staan.

Deze PC dicht maken is dus wat mij betreft hier geen optie.

Trouwens in het verleden waren snelle toegang en het dubbel aanwezig zijn van schijven niet aan de orde, stukken logischer voor de gewone gebruiker.

Geplaatst:
18 minuten geleden, clarkie zei:

Trouwens in het verleden waren snelle toegang en het dubbel aanwezig zijn van schijven niet aan de orde, stukken logischer voor de gewone gebruiker.

Het dubbel weergeven van schijven, maakt het mogelijk om Deze pc niet te moeten openen om je schijven te kunnen aanspreken. Dus ook externe schijven.

23 minuten geleden, clarkie zei:

Enkel  snelle toegang gebruiken is niet altijd mogelijk. Zo zou je in dit geval de externe schijf eerst aan snelle toegang moeten vast maken.

Ik beweer ook niet dat men enkel Snelle toegang moet gebruiken. Ik heb er echter wel mee leren werken en eenmaal je het gewoon bent is het super handig. Velen blijven zich vastklampen aan het verleden. Het is een kwestie van wennen en zich willen aanpassen.

Een externe schijf is rechtstreeks aanspreekbaar zonder Deze pc te moeten openen. Zie "Dubbel weergeven van schijven".

Geplaatst:
54 minuten geleden, droske zei:

Het dubbel weergeven van schijven, maakt het mogelijk om Deze pc niet te moeten openen om je schijven te kunnen aanspreken. Dus ook externe schijven.

Het dubbel weergeven gebeurt niet altijd, zie afbeelding. De externe schijf wordt enkel in DEZE PC getoond, vaak dubbel.. nu niet dus. De stick wordt in dit geval wel dubbel getoond.

je zal dan toch in DEZE PC moeten duiken.

2017-12-25_13h47_42.thumb.png.88efee597cfea8d657e7620dc9f8350e.png

2017-12-25_13h47_55.thumb.png.4874303e6d574f9d0f0e32c37c60f75c.png

Ook op Schone PC.nl wordt gemeld het woord soms, dus niet altijd.

2017-12-25_13h52_42.png.ac282f710d770a19ffd0ce88dee9bf27.png

Laat men DEZE PC dicht maar klik je in het rechter deelvenster op de schijf die je wil benaderen wordt de inhoud je toch getoond in ja..... DEZE PC.

2017-12-25_13h00_48.thumb.png.23c97b1d2edeea1b1604f0e6193c508f.png

2017-12-25_13h03_53.png.ef9e1b85036ff90b9e614cf69f8a1000.png

Wat de een handig vindt is bij de ander een hinder. Vaak ook een kwestie van smaak. 

Maar om terug te komen op vraag van TS.... hij vroeg zich af waarom zijn schijf 2 maal aanwezig was.

Hij ging er van uit dat er iets fout was. Passer stelt TS gerust dat het volkomen normaal is.

Route99 geeft de mogelijkheid hoe je kan voorkomen dat die schijf 2 maal getoond wordt indien het storend is. En die oplossing werkt maar je moet voorzichtig zijn bij het maken van aanpassingen in het register. Back-up van het register maken op voorhand is aan te raden.

Dus nu is het aan Tony58 om te beslissen wat hij er mee doet neem ik aan. ;)

Geplaatst:

Ter illustratie hier enkele afbeeldingen

Snelle toegang:

Om privacy redenen heb ik Recente bestanden leeg gemaakt en binnen de rode kadertjes vermeldingen verborgen.

De NAS en de mappen Afbeeldingen, Documenten, Muziek en Video's zijn extra aan snelle toegang vastgemaakt. Zo heb ik daar alle mappen die ik nodig heb ter beschikking en heb ik voor dagelijks gebruik Deze pc niet nodig. De overige schijven zijn sowieso toegankelijk zonder dat ook maar één schijf dubbel is weergegeven.

5a40f07fd340b_Snellestart.thumb.JPG.0b27aa002466e1179b35062678cfc0b4.JPG

Deze pc:

Voor dagelijks gebruik heb je deze niet meer nodig. Zie Snelle toegang. Enkel wanneer je om een of andere reden naar je "C schijf" wil gaan moet je "Deze pc" openen, maar dat hoort voor een doorsnee gebruiker niet tot het dagelijks gebruik denk ik. Desgewenst maak je die dan ook maar aan Snelle toegang vast.

5a40f07f334d7_Dezepc.JPG.1e16ec0c5488d9706e80d203d796bf8f.JPG

Zoals ik in mijn vorige bericht al zei: "Het is een kwestie van met deze in Windows 10 nieuwe mogelijkheden te leren werken". Eenmaal je zover bent is het prettig werken en wil je niet meer terug naar het XP tijdperk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.