Ga naar inhoud

Upgraden oudere PC - hulp nodig


Anita Geyer

Aanbevolen berichten

Heel hartelijk bedankt voor je hulp, dit help mij al stukken verder. Ik heb het geheugen bij Becomp in Lier gevonden: KINGSTON DDRAM 4GB - 1333 DDR3 PC 10600, ik vermoed dat dit wel werkt?

De videokaart die jij toont had ik al gezien, maar was niet zeker of dit bij mij werkte, dus dat is wel goed.

Maar heb ik er met een AC met 400 Watt voldoende? Of moet ik die dan ook aanpassen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, stegisoft zei:

Geheugenkaart toevoegen is eigenlijk heel gemakkelijk en dat kan je lezen op deze pagina

Aardingskabel is niet nodig. Je kan ook gewoon uw hand even vasthouden aan de stopcontact aarding.

In mijn vorige bericht op videokaart en 2 stuks geheugen klikken en dan kom je op een site waar je kan kopen.

Ben je niet heel zeker dan kan je bij een pc boer vragen om dat te plaatsen maar wel eerst prijs vragen.

Of een goede vriend die wat van pc kent.

 

Uw huidige geheugen gewoon laten zitten en 2 bij kopen want je heb 4 banken voor geheugen.

Het model dat ik voorstelt is dezelfde.

 

Kingston 4GB DDR3 1600MHz mag je niet kopen want dat ondersteund uw moederbord niet.

DDR3 1333 mhz kan je kopen.

Uw moederbord kan maximaal 8 GB geheugen aan over 4 banken.

Dus niet 2 x 4 GB is uitgesloten.

4 x 2 GB is wel OK

 

 

Leerprocess voor mij: dus ik kan niet bij de resterende 2 banken in een bank een 4 gb geheugen gebruiken ? ik moet dit verdelen over 2 x 2 GB? Of kan ik toch een module van 4 gb gebruiken?  Wel met enkel 1333Mhz

aangepast door Anita Geyer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leerprocess voor mij: dus ik kan niet bij de resterende 2 banken in een bank een 4 gb geheugen gebruiken ? ik moet dit verdelen over 2 x 2 GB? Of kan ik toch een module van 4 gb gebruiken?  Wel met enkel 1333Mhz 

Ja dat klopt.

 

Voor de videokaart is 300 watt voeding voldoende.

Dus is 400 watt voeding voldoende.

Tegenwoordig verbruik videokaart niet meer zoveel meer.

Voorgestelde geheugen is precies zelfde als je nu hebt.

Maar je ben vrij om elders te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, stegisoft zei:

Leerprocess voor mij: dus ik kan niet bij de resterende 2 banken in een bank een 4 gb geheugen gebruiken ? ik moet dit verdelen over 2 x 2 GB? Of kan ik toch een module van 4 gb gebruiken?  Wel met enkel 1333Mhz 

Ja dat klopt.

 

Voor de videokaart is 300 watt voeding voldoende.

Dus is 400 watt voeding voldoende.

Tegenwoordig verbruik videokaart niet meer zoveel meer.

Voorgestelde geheugen is precies zelfde als je nu hebt.

Maar je ben vrij om elders te kopen.

Heel hartelijk bedankt, nu dat ik weet dat ik er 2 x 2 GB nodig heb zal ik dit zeker zo kopen. Het voorgestelde geheugen was refurbished, moet ik mij daar zorgen maken? Of is 2nd hand geen probleem? in dat geval koop ik ze over de voorgestelde website.

Als ik het geheugen heb aangepast, moet ik dan nog iets aanpassen op mijn computer? of werkt dat gewoon vanaf dat moment vanzelf? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, stegisoft zei:

Uw computer is van 2010 en dus 7 jaar oud.

Dat is vrij oude naar huidige norm.

Je kan eventueel 2 stuks geheugen bijsteken

Op dit moment heb je een snelle 7200 RPM harddisk en dat is al snel.

Gezien de ouderdom van uw computer zou ik niet investeren in SSD want SSD op zicht bepaald niet de snelheid.

Het zijn ook de processor, geheugen enz. die mee bepalen hoe snel uw SSD start.

SSD is alleen nuttig indien uw harddisk ouder is dan 2 jaar omdat met blijven installeren, lezen enz. langzamer wordt.

Je kan dan de harddisk als tweede schijf gebruiken en SSD voor Windows.

 

Specs van uw moederbord

 

Geheugen bijsteken heeft wel zin omdat uw antivirus 2 GB geheugen maximaal gebruikt.

Een nieuwe videokaart dat niet te verbruikt en toch sneller is uw huidige als je veel met games bezig ben.

 

Beste

Is een videokaart 2de hands een goed idee? Op tweaker wordt de GTX 1050 ti momenteel al tussen 90 - 120 eur aangeboden, meestal omdat de eigenaars upgraden.

Of vermijd ik dit beter?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.