Ga naar inhoud

Laptop Acer Aspire5315 Hardware Problemen

Aanbevolen berichten

Gast valcon213
Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb sinds april een Acer Aspire5315. Ik heb er een paar maanden prima mee gewerkt. Ik doe er niets bijzonders mee. Huiswerk, muziek/films downloaden en dat is het eigenlijk. Sinds enkele weken begonnen de problemen.

Probleem 1: Sinds kerst deed mijn touchpad het opeens niet meer. Hij stond wel in het menu 'apparaatbeheer', alles werkte correct, maar touchpad gaf geen reactie. Mijn laptop is niet gevallen of zo. Ik dacht het lag aan mijn 'externe' muis, die heb ik uitgehaald, touchpad werkt nog steeds niet. Windows Update heb ik ook geprobeerd voor nieuwe drivers maar nog geen reactie. Rechtsonderin, naast de tijd, zie ik wel het icoontje van de touchpad waarin ik de menu's kan instellen. Maar de touchpad reageert niet.

Probleem 2: Mijn touchpad deed het dus niet. Ik heb toen een liveCD van Linux gebruikt om te kijken of het aan de software lag, touchpad reageerde ook niet. Omdat ik het druk had met andere dingen, liet ik het even zitten en gebruikte verder mijn extrene-muis. Maar, na mijn actie met de liveCD, deed mijn DVD-rom het niet meer. Ik heb hiermee hetzelfde probleem als met de touchpad, ik kan in alle menu's komen, het staat bij Apparaatbeheer, maar hij staat niet bij de andere schijven, bij de HD. Ook leest deze schijf geen cd's. Als je er een cd in doe, hoor je die zeg maar 'laden' maar er gebeurt niets. Maar, als ik LiveCD's in de schijf doe, dan werkt hij wel. Ik heb Windows en Linux LiveCD's in de DVD-rom gezet, en hij kon deze gewoon laden.

Ik heb mijn laptop tig keer laten scannen met allerlei spyware-virus scanners, maar niets werd gevonden. Ik heb rondgevraagd, en ik werd geadviseerd om opnieuw WindowsVista te installeren.

Wat denken jullie ?Wat kan ik doen ?

P.S. Ik heb via het internet een BackUp van een AcerAspire kunnen krijgen. maar aangezien Windows mijn CD's niet kan lezen, kan ik de cd met backup niet gebruiken, iemand een suggestie ?

Ik wacht op jullie antwoord, tips, suggesties, alvast bedankt.Valcon.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.