Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Oh ja was ik vergeten.

Het systeem heeft altijd goed gewerkt tot een paar dagen geleden. Er is een thuisgroep want ook de printer wordt via WIFI bediend door twee computers. (of heeft dat er niets mee te maken/)

Ik denk, maar het is al een paar jaar geleden, dat ik zelf de Med8ter heb geïnstalleerd in het toen bestaande netwerk. En daaraan heb ik in ieder geval nooit iets gewijzigd. 

Het moeten  inloggen is, als ik mij goed herinner uit een zelfde situatie een paar jaar geleden, alleen een signaal dat er iets in windows niet klopt. Dat heeft de helpdesk van Med8ter mij toen verteld. 

 

Maar ik wil niet jouw hele avond in beslag nemen. Het is absoluut  niet echt een kwestie van leven en dood.  Dus misschien eens even laten rusten om nieuwe mogelijkheden een kans en toegang tot het brein te geven. :hmmmm:

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Ik denk dat ik het probleem heb ontdekt. Ik denk dat de stekker van de UTPkabel binnenin stuk is en zodoende het signaal niet doorgeeft. Het is nog niet zeker maar het heeft er alle schijn van. :blush:

Weer een goede les geleerd. Kijk eerst naar de kabels alvorens enz.enz. 

Allen weer hartelijk bedankt voor de geweldige support! Ik laat weten of dit het euvel is geweest. 

Groet, 

Geertjan 

Geplaatst:

Kijk of het volgende helpt:
Kijk of je Windows 32- of 64bits is. Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt

64bit:
Stap 1:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
takeown /f %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll
icacls %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\srvsvc.dll
takeown /f %windir%\SysWOW64\browser.dll
icacls %windir%\SysWOW64\browser.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\browser.dll


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren

 

Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"LanmanServer"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto))
FOR %%T in (
"Browser"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%T
SC CONFIG %%T start= demand))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


32bit:
Stap 1:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
takeown /f %windir%\System32\srvsvc.dll
icacls %windir%\System32\srvsvc.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\System32\srvsvc.dll
takeown /f %windir%\System32\browser.dll
icacls %windir%\System32\browser.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\System32\browser.dll


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren

 

Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"LanmanServer"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto))
FOR %%T in (
"Browser"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%T
SC CONFIG %%T start= demand))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.

 

Geplaatst:

Beste Dorado en anderen die geholpen hebben. 

Even op een rijtje zetten wat er is gebeurd. 
Na de updat van Windows 10 geen mediaplayer meer in het netwerk. 
Na veel acties die het gewenste resultaat niet opleverden de Med8ter teruggezet in de fabrieksstand. 
Direct daarna kon ik mijn computer niet meer opstarten zonder een password in te voeren. (nooit gehad) 
Ook het netwerkcentrum was helemaal leeg dus gewoon geen thuisgroep  meer. Heel vreemd want wat heeft het een met het ander te maken. Oh ja ook nog eens de expiriabox uitgeschakels en opnieuw ingeschakeld. 
Gisteren onderzocht of de netwerkkabel een breuk had. Bleek niet het geval te zijn. Toch nog even achter de computer gekropen en een nieuw thuisnetwerk gemaakt. Twee computers waren daarna  te zien maar de mediaplayer wilde zich maar niet aanmelden. 
Vanmorgen de computer opgestart en weg was de thuisgroep. Geen enkele computer meer in de groep. Geprobeerd een nieuwe thuisgroep aan te maken via config scherm---> netwerk internet--> opties voor thuisgroep en delen selecteren. Hier krijg ik geen mogelijkheid om lid te worden. Waarom  weet ik niet , gisteren ging dat wel. 
Daarom is het misschien raadzaam eerst te kijken hoe de thuisgroep  gemaakt en behouden kan worden. Daarna, of misschien gebeurt dat dan wel vanzelf , de mediaplayer toevoegen.  Kan overigens op zijn vroegst vanavond weer tijd besteden aan mogelijke oplossingen maar dan zijn jullie als geweldig team alvast op de hoogte.:)

Geplaatst:
Op 27-12-2017 om 19:26, dorado zei:

Kijk of het volgende helpt:
Kijk of je Windows 32- of 64bits is. Hier staat een beschrijving hoe je kunt kijken of je een 32 of 64 bit versie van Windows hebt

64bit:
Stap 1:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
takeown /f %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll
icacls %windir%\SysWOW64\srvsvc.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\srvsvc.dll
takeown /f %windir%\SysWOW64\browser.dll
icacls %windir%\SysWOW64\browser.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\SysWOW64\browser.dll


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren

 

Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"LanmanServer"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto))
FOR %%T in (
"Browser"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%T
SC CONFIG %%T start= demand))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.


32bit:
Stap 1:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
takeown /f %windir%\System32\srvsvc.dll
icacls %windir%\System32\srvsvc.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\System32\srvsvc.dll
takeown /f %windir%\System32\browser.dll
icacls %windir%\System32\browser.dll /reset
sfc /scanfile=c:\windows\System32\browser.dll


Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:repairsrvsvc.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  Rechtsklik → repairsrvsvc.batAls administrator uitvoeren

 

Stap 2:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
@ECHO OFF
IF EXIST "%userprofile%\desktop\log.txt" DEL /Q "%userprofile%\desktop\log.txt"
ECHO Reconfigure Services>>"%userprofile%\desktop\log.txt"
FOR %%S in (
"LanmanServer"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%S
SC CONFIG %%S start= auto))
FOR %%T in (
"Browser"
) DO (
>>"%userprofile%\desktop\log.txt" (
ECHO %%T
SC CONFIG %%T start= demand))
START notepad "%userprofile%\desktop\log.txt"
Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:fixservice.bat.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan.  
Rechtsklik → fixservice.batAls administrator uitvoeren

Herstart je pc. Kijk of het probleem nog is of niet.

 

Bovenstaande tip heb je nog niet uitgevoerd. Wat geeft dat als resultaat?

Geplaatst:

Ik ben even druk,  dus nog geen tijd gehad.

 

Toch even een up-date. Van support team van Med8er heb ik nu, na een kleine week (mijn mail was in spam terechtgekomen) een reactie gekregen. Zij hebben meerdere klachten gekregen en zijn tot de conclusie gekomen dat het "ergens" in de windows update zit dat de Med8er zich nu niet meer kan aanmelden.  Ja dat dacht ik ook al. Maar wat belangrijker is zij hebben mij een oplossing geboden die uiteindelijk ook werkt. De Med8er doet weer wat hij moet doen. Allemaal via een shortcut. 

Overigens bij verkenner zie ik nog steeds geen thuisgroep, terwijl ik kan printen en nu ook weer films kan kijken. Snap er niets van. Zal wel aan mij liggen. 


De oplossing van Clarkie heb ik nog niet uitgevoerd wegens tijdgebrek en ik ben altijd een beetje huiverig als het voor mij erg ingewikkeld wordt. 

Maar ik begrijp het goed dat mijn 64 bits versie na deze in mijn ogen zeer uitgebreide correctie (waarvoor dank!) niet mijn hele systeem doet stranden en ik jullie niet meer via de PC kan bereiken? ;)

Ik zal er morgen eens aan beginnen en de resultaten hier kenbaar maken. 

 

Groet, 

Geertjan 

Geplaatst:
2 minuten geleden, Geertjan Zinken zei:

 

Toch even een up-date. Van support team van Med8er heb ik nu, na een kleine week (mijn mail was in spam terechtgekomen) een reactie gekregen. Zij hebben meerdere klachten gekregen en zijn tot de conclusie gekomen dat het "ergens" in de windows update zit dat de Med8er zich nu niet meer kan aanmelden.  Ja dat dacht ik ook al. Maar wat belangrijker is zij hebben mij een oplossing geboden die uiteindelijk ook werkt. De Med8er doet weer wat hij moet doen. Allemaal via een shortcut. 

 

 

Jouw mediaplayer doet het weer, dan hoef je verder geen acties meer te ondernemen hoor.

Bedankt voor het vermelden en nog een prettige eindejaarswisseling.

Geplaatst:

Ik wil Jonas, de moderator en Clarkie van harte bedanken voor alle moeite die ze voor mij hebben genomen om mij uit de penarie te helpen. Zo'n lange topics zie je maar zelden. Toch?   :thankyou-bor:

 Ik hoop uiteraard deze site nooit meer nodig  te hebben maar zou dat toch zo zijn dan weet ik jullie te vinden. :)

 

Allen een heel voorspoedig 2018 en wie weet........

Groet, 

Geertjan 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.