Ga naar inhoud

PC wilt niet opstarten door grafische kaart


Bram.B

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

 

Specs: Processor: AMD Ryzen 5 1600

          Grafische kaart: EVGA GTX 960 2GB 

          Moederbord: MSI B350 AM4 Gaming Pro Carbon

          Voeding: Cooler Master MasterWatt Lite 600 (600Watt)

          Ram Geheugen: Crucial standard 8GB Dimm DDR4-2400

 

Ik had een paar dagen geleden het probleem dat mijn PC uit het niets uitviel. Ik heb nu ondervonden dat als ik de PC zonder grafische kaart opstart, dat alles werkt zoals het hoort te werken. Maar elke keer als ik de PCIe kabel (1x6 pin) wil inpluggen aan mn grafische kaart, valt de pc uit en/of wilt hij niet meer opstarten. Ik heb de processor, het moederbord en de voeding al nieuw gekocht maar het doet nog steeds hetzelfde.

 

Waaraan zou dit kunnen liggen. Zou mijn voeding te weinig watt hebben? zou mijn grafische kaart kapot zijn? Of toch nog iets anders? Ik ben ten einde raad, daarom dat ik dit even op dit forum wil delen zodat misschien iemand mij kan helpen.

 

Alvast bedankt.

aangepast door Bram.B
Link naar reactie
Delen op andere sites

 PCI Express 6+2-pin

Dat heb je 2 x op de voeding en je kan 2 pin afnemen.

Misschien is de tweede bezet.

Normaal gezien zou je 4 pins (wit) naar 6 pins in uw moederbord doos moeten hebben om te kunnen testen.

De voeding zelf is 80 plus en dat betekend goede kwaliteit.

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Moederbord doos heb ik alleen 2 SATA kabels en 1 GRB kabel gekregen. normaal gezien zou er niks mis moeten zijn met de kabel want ik heb hem net hetzelfde ingestoken als op mijn vorig voeding. 

 

Ik heb wel een uurtje geleden een mail terug gekregen van de winkel waar ik de cpu en het moederbord heb aangekocht. Misschien kan dit nog helpenimage.png.c0a5ea6d66988a00c1d4a0104b682ac2.png 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.