Ga naar inhoud

Ip conflict met de zyxel gs1200-5hp poe switch!?

jodydubois

Aanbevolen berichten

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb onlangs een ZYXEL GS1200-5HP PoE switch gekocht aangezien ik 4 Ruckus R310 unleashed access points aan wil sturen van uit mijn Ubee EVW3200 modem/router van Ziggo.

Ik kan mijn Switch niet activeren, wat ik ook probeer en waar ik ook zoek op het internet!?

Nou vermoed ik dat het een IP conflict is.

Dit is het enige wat ik kan vinden: https://www.gadgetgear.nl/2016/11/review-zyxel-gs1200-8hp-managed-poe-netwerk-switch/

Installatie
De installatie is een heel ander verhaal. Koop je in één klap meerder van deze switches en sluit je ze meteen aan, heb je een groot probleem. Ze zitten allemaal hard op het IP adres 192.168.1.3. Je krijgt dan meteen de nodige botsingen op jouw netwerk. Heb je al een ander apparaat op dat IP adres, gaat het ook compleet mis. Dan moet je eerst dat apparaat op een ander IP adres zetten of uit het netwerk wippen. En heb je een compleet andere IP range zoals ons? Dan moet je eigenlijk jouw complete netwerk omgooien of één computer op de switch aansluiten en de configuratie van de switch eerst aanpassen. Denk eraan, mocht je de switch ooit weer resetten, komt hij weer op dit IP adres uit. Waar ZyXEL qua interface haar best doet een zo laagdrempelig mogelijk product neer te zetten, schieten ze zichzelf hier toch weer in de voet. Jammer, want dit geklooi met harde IP adressen hoeft anno 2016 toch echt niet meer.

Allemaal hartstikke leuk natuurlijk maar als ze er ook nou bij zetten hoe dit alles in zijn werk gaat kan ik ook weer verder.

Ik hoop dat hier iemand ervaring mee heeft en mij verder kan helpen?

Mvr gr,

Jodydubois.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uw switch is geen gewone switch want je moet alles zelf instellen.

Er zijn voldoende poe switch op de markt zonder dat je iets moet instellen.

Je hebt dus managed switch en normaal is dat onmanaged

Uw IP adres van de switch is 192.168.1.3 en ziggo heeft denk ik een ander IP adres namelijk 192.168.0.1

Ik heb de handleiding niet gelezen maar je kan DCHP aan of uit zetten.

Bij uit zorg de router van ziggo voor IP adres anders zorg jij zelf dat.

Maar welk systeem je ook doet moet je wel tegen de switch bij wan (of lan) gedeelte zeggen waar hij de router van ziggo kan vinden:

IP adres 192.168.0.100

subnet masker 255.255.255.0

Standaard-gateaway 192.168.0.1 ---= Ziggo router

Uw switch kan tot maximaal 60 watt aan en dat is nipt voor uw Ruckus dat 11 watt verbruikt als je bedenk dat je misschien nog POE IP camera bij zet.

Nota: bij DCHP aan na de switch moet je ook steeds de poort openen indien nodig in de ziggo router naar 192.168.0.100

In de switch moet je dan poorten openen naar PC of zo.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.