Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal!

 

Misschien kunnen jullie me helpen.. 
Sinds een tijdje valt onze pc uit zodra we willen aanmelden. We klikken op de naam van het account er komt welkom in het scherm te staan, gelijk gevolgd door afsluiten..

Hierna valt de pc weer uit. 

In veilige modus kan de pc wel opstarten, en functioneert deze verder wel normaal.

Echter staat er bij geluid dan een rood kruisje. 

 

Hieronder het logje van Hijackthis. 

hijackthis.log

Geplaatst:

Uw logje wordt niet meer ondersteund.

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Dubbelklik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink alle aangeboden extra's uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

Welke antivirus gebruik je Norton Security of Panda Protection?

Van beide programma's zijn er actieve processen maar enkel Norton staat in de lijst met geinstalleerde programma's.

2 actieve antivirusprogramma's is van het goede te veel.

Ze kunnen elkaar in de weg zitten en je systeem vertragen of zelfs ontregelen met alle gevolgen vandien.

Laat ons weten welke je echt wil gebruiken.

 

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Geplaatst:

Volgens mij werkt alles alweer! Ik zit nu namelijk vanaf mijn eigen account te typen in plaats van de veilige modus!!! 
Super bedankt!

 

De java heb ik inmiddels geïnstalleerd.

 

Wat de virusscanner betreft. Ik had altijd malwarebytes, maar deze wilde niet meer starten. Daarna heb ik panda protection gedownload, maar tijdens het scannen viel de pc altijd uit. Daarna heb ik norton antivirus gedownload. Deze geeft nu aan dat de tijd is verlopen en ik een abonnement moet afsluiten. Ik zou dan ook graag panda protection willen gebruiken. Of raad je wat anders aan?

 

Dan heb ik als laatste hier nog de fixlog. 

 

Ik dank je in ieder geval hartelijk voor de geboden hulp!

 

 

Fixlog.txt

Geplaatst:

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner en kies voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse en Nederlandstalige versie)
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Opruimen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Als je Panda wil behouden, moet je Norton verwijderen via configuratiescherm - programma's.

 

Wat betreft Malwarebytes kan je misschien een herinstallatie doen.

Download MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mb3-setup-consumer-3.3.1.2183-1.0.262-1.0.3374.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Dit is een proefversie van 14 dagen die (tijdelijk) dezelfde realtime-bescherming biedt als de (betalende) Premiumversie. Na deze periode schakelt deze automatisch over naar de gratis versie, zonder realtime-bescherming.
  • Volg de verdere aanwijzingen tijdens de volledige installatieprocedure.
  • Kies bij de taalinstelling voor "Nederlands".
  • Zie je in het startvenster de mededeling "Updates zijn niet actueel", klik dan op "Controleer op updates".
  • Klik nu op de tab "Scannen".
  • Kies vervolgens voor "Aangepaste scan" en klik op "Stel scan in".
  • Plaats een vinkje bij de optie "Scan naar rootkits".
  • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op "Scan Nu" om de aangepaste scan uit te voeren.
  • Wees geduldig want het scannen kan een tijdje duren.
  • Wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd, krijg je hier een overzicht van.
  • Klik op "Selectie in quarantaine plaatsen".
  • Er kan gevraagd worden om de computer terug op te starten. Doe dat dan om het verwijderingsproces te voltooien.

 

  • Open Malwarebytes opnieuw.
  • Klik nu op de tab "Rapporten".
  • Klik op "Scanrapport".
  • Klik op de knop "Rapport bekijken", daarna op "Exporteer" en kies de optie tekstbestand (*.txt).
  • Geef de naam MB Scanlog als bestandsnaam voor het opslaan van het logbestand en klik op "Opslaan".
  • Sluit de melding "Uw bestand is met succes geëxporteerd" door op OK te klikken en daarna op "Sluiten".
  • Het bestand MB Scanlog.txt is nu op je bureaublad opgeslagen.

 MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand MB Scanlog.txt (dat je hebt opgeslagen op het bureaublad) als bijlage toe aan het volgende bericht. (Het resultaat van de scan kan je tevens terugvinden in Malwarebytes Anti-Malware bij "Rapporten").

 

Wil je deze handleiding uitgebreid bekijken, dan kan dit via de PC Helpforum-video op deze locatie.

 

 

Geplaatst:

Als alles weer werkt zoals het hoort, mag je nog het volgende doen.

 

Download Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.

Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.

Met Delfix worden alle gebruikte tools verwijderd van de PC.

Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

Als dit klaar is en  je verder geen vragen of problemen meer hebt, geef dan een seintje zodat we dit onderwerp kunnen afsluiten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.