Ga naar inhoud

Back up maken van bestanden nadat PC niet meer wilt opstarten

boumie

Aanbevolen berichten

Beste

Mijn pc wilt niet meer opstarten. Hij werkt ook zo goed niet meer.

Belangrijkste op dit moment is m'n bestanden redden, nadien kan ik eventueel kijken om hem te herstellen.

Als ik opstart vanaf een recovery cd, geraak ik uiteindelijk in in command prompt, maar vind er m'n bestanden niet terug.

Enige schijf die ik terugvind is X:, maar vind m'n persoonlijke bestanden niet.

Doe ik iets verkeerd of hoe kan ik m'n bestanden best kopiëren naar een harde schijf?

Alvast bedankt

Mvg

boumie

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, boumie zei:

Als ik opstart vanaf een recovery cd

Wat versta je onder die "Recovery CD"?

1. Is dat een door de fabrikant meegeleverde CD?
  2. Is het een CD die je gemaakt hebt aan de hand van de handleiding van je pc?
  3. Is het een Windows 10 herstel CD?
  4. Is het een Windows 10 installatie DVD?

Om wat voor een pc gaat het? Graag het merk en modelnummer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

PC: Sony Vaio SVF152C29M

De cd weet ik niet zo goed eerlijk gezegd :s

In het verleden nog al eens gebeurd dat ik Windows niet meer kon heropstarten en toen heeft de IT persoon van m'n werk me die cd gemaakt en meegegeven.

Nu wou ik het zelf eens proberen.

Als ik de cd er in steek en er vanop boot, dien ik eerst de taal/land te selecteren en vervolgens kan ik installeren of onderaan kiezen: windows herstellen.

Ik herinner me dat we toen de bestanden eerst gekopieerd hebben naar een externe harde schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, boumie zei:

Ik herinner me dat we toen de bestanden eerst gekopieerd hebben naar een externe harde schijf.

Dat is normaal gezien niet nodig. wellicht heb je sowieso zoals iedere zorgzame computer gebruiker op tijd en stond een back-up van je data op een extern medium gezet.

Het is mogelijk om Windows te herstellen met behoud van je data aan de hand van een Windows 10 installatie DVD:

Volg deze handleiding van clarkie eens:

Scroll naar De pc opnieuw instellen vanaf de Windows 10 installatieschijf of een Windows 10 installatiemedium (USB- stick)

1 uur geleden, boumie zei:

In het verleden nog al eens gebeurd dat ik Windows niet meer kon heropstarten en toen heeft de IT persoon van m'n werk me die cd gemaakt en meegegeven.

Deze DVD is geschikt als het om een Windows 10 versie gaat. Als die IT van je werk die gemaakt heeft om een Windows 10 te herstellen dan is die geschikt. Het is dan wel niet de recentste versie van Windows 10 maar na herstel van je pc kun je verder updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag droske

Ik heb jammer genoeg van niet alle data een backup, dus dit is toch een must.

Als ik de pc opnieuw wil instellen met behoud van bestanden krijg ik volgende foutmelding:

Het station waarop Windows is geïnstalleerd is vergrendeld. Ontgrendel het station en probeer het nog een keer.

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst je data veilig te stellen. daarbij denk ik in eerste instantie aan deze twee methoden:

1. De harde schijf uit de notebook verwijderen en aan de hand van een docking station aan een andere pc koppelen. Via die pc is dan je schijf toegankelijk als ze niet versleuteld is. je kunt dan je data naar een externe hdd kopiëren.
  2. Brand een Windows 7 Live CD en start er je Sony Vaio mee op. Je werkt dan in een Windows 7 omgeving en kunt je data naar een externe hdd kopiëren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opstart met de Windows 7 Live CD dan heb je de beschikking over meerdere tools zoals HD Tools bv. Daarmee kun je de staat van je harde schijf testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.