Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb een probleem! Ik heb vandaag een volledige herstel gedaan van mijn PC omdat ik kampte met veel problemen. Nu staat Windows d.m.v. een schone installatie erop maar nu wil ik een programma installeren via de cd-rom maar ik kan hem niet automatisch opstarten. Nu heb ik via Google al wat hulpsites gevonden wat precies het probleem kan zijn en hoe ik dit eventueel kan verhelpen met Regedit.

Nu heb ik dus uitleg gekregen dat ik HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer een bestand moet hebben met de naam NoDriveTypeAutorun maar het probleem is nu dat ik gewoon de volledige map Explorer mis! De map Policies is er wel maar kan deze niet openen omdat hij volgens mij leeg is. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit oplossen want ik kan geen map of wat dan ook toevoegen.

Groetjes en alvast velen dank 

Peter

Geplaatst:
2 uren geleden, Peter Overdam zei:

nu wil ik een programma installeren via de cd-rom maar ik kan hem niet automatisch opstarten.

Dat is normaal. Het is al een hele tijd geleden dat Microsoft dat om veiligheidsredenen onmogelijk heeft gemaakt. Vandaar dat het ook heel normaal is dat de bewuste sleutel niet meer in het register aanwezig is.

Trouwens, je kunt de installatie vanaf je CD gewoon starten door, via de verkenner, naar de inhoud van je installatie CD te gaan en daar het bestand Setup.exe te openen.

Je hebt nu een frisse Windows staan. Probeer die goed op de rails te houden door je niets te laten wijsmaken door kwakzalvers. Installeer ook enkel software die betrouwbaar is en die compatibel is met Windows 10. dat laatste is lang niet altijd het geval met software die je installeert vanaf CD's die je al een hele tijd in de kast hebt liggen.

Neem ook de tips uit mijn onderschrift eens door. Je zult er wel bij varen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.