Ga naar inhoud

Snelle pc voor Pinnacle filmbewerking

pepie

Aanbevolen berichten

Hallo Peter.

nee gelukkig heb ik daar geen last van, anders zou ik wel nooit meer slapen van alle problemen hier :D

oke de configuratie is dus enkele malen veranderd, dat verklaart wel iets over dat er meerdere configuraties hierboven staan.

het zou fijn zijn om precies te weten wat u nu heeft, dan kan ik dat eens gaan bekijken hoe dit in elkaar steekt qua snelheid.

ik weet overigens niet zeker.. maar ik geloof dat videobewerking wel baat heeft met een snelle videokaart ook, maar dit zou ik eens moeten nazoeken voor u.

het valt in ieder geval mee dat de pc-boer er iets aan doet, en niet dat ze u aan uw lot overlaten.

voor al uw verdere vragen.. vuur ze maar af!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Da`s snel! Zeker een heel snelle pc en een typecursus gehad?

Onderstaand bericht heb ik net verstuurd naar het PC bedrijf,

Beste.A........

Eerst even dit: bij het opstarten en uitproberen liep de pc al meteen vast. Vind ik geen goed teken.Komt mij zeer bekend voor met mijn huidige PC.

Tevens is het vreemd dat de videokaart pisheet werd, zoals je collega mij vertelde, en er weer een andere met koeler gemonteerd is.

Is ook niet zoals het hoort als Pieter dat probleem niet heeft en die werkt met een heel zwaar programma SOLIDWORKS.

We gaan met mijn collegae Almar en Pieter thuis, hun PC vergelijken.

Ook de jongen van....... , gaan als het nodig is het een en ander uitzoeken.

Pieter zegt dat het allemaal zeer snel gaat.( wil ik eerst wel eens zien hoe snel)

Almar houdt vol dat er bij hem met Pinnacle, bij het invoegen van een scène, niet eens een groene tijdlijn te zien is ( wil ik eerst ook wel een zien)

Tevens beweren beiden dat de Processors met o.a. deze bewerking toch wel op ± 100% moeten samenwerken.( wil ik ook eerst zelf zien)

Met een week of 2 moeten wij nu deze zaak toch wel gaan beëindigen, omtrent DEZE pc.Anders moet er toch een andere PC voor in de plaats komen.

Links of rechtsom ga ik ervan uit dat de zaak naar tevredenheid opgelost gaat worden.

Ik zou graag op kort termijn de gehele, de op dit moment ingebouwde configuratie van jou ontvangen.

m.vr.groet.

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Peter,

ach valt mee, zo snel kan ik ook weer niet typen, typ ook maar met 5 vingers ofzo haha.

ik ben in ieder geval benieuwd naar hun mailtje terug.

en ben benieuwd naar de huidige configuratie...

mocht u verder vragen of opmerkingen hebben... laat maar komen :D

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu een vraag gesteld via de Mail aan Quote components voor een Qmotion PC.

Met de vraag over een snelle PC voor video Pinnacle bewerking. Deze jongen zeggen het 2QuadCore veel sneller moet werken als de wat oudere PC`s.

Citaat: Heb je video- of fotobewerking als grote hobby, dan zul je versteld staan van de gigantische bewerkings- snelheid, enorme opslagcapaciteit.

- Intel® Core™ 2 Quad Processor

- Q9300 (2.50 GHz)

- Legitieme Windows Vista®

Home Premium

- 4096 MB DDR2 werkgeheugen

- 1000 GB SATA II harde schijf

- 22 speed DVD+/-ReWriter

- 1GB NVIDIA 9500GT videokaart

- Geheugenkaartlezer¸ 5.1 Audio¸

- 10/100 LAN¸ toetsenbord &

optische muis

- 24 maanden carry-in garantie

Lijkt jou deze confi. effentueel jou wat?

Dus ook ff afwachten wat deze jongens mij aanraden, want ik ben bang dat het toch niets wordt met die PC juf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker. Ik heb ook net een bericht van IRC gekregen.

Hallo Peter,

Hierbij even een reactie op je vragen.

De pc liep vast omdat nog niet alle K-lite codes waren geïnstalleerd. Dat is nu opgelost.

De videokaart is vervangen omdat hij erg warm werd en daarom een heel enkele keer niet goed opstarte. U heeft nu een ATI radeon 4670 512mb, die veel beter is dan de 8500 en sneller dan die er oorspronkelijk in zat. Door de stevige kast is de cooler amper hoorbaar.

Bij het invoegen van Scenes zien wij ook geen tijdlijn, bij overgangen wel omdat hij die even moet renderen.

Deze CPU geeft geen 100% aan omdat hij die rekenkracht niet nodig heeft. We hebben de specificaties van Pieter ten Napel en Almar Ernst er nog eens bijgezocht, en de uwe is nu ongeveer even snel als die van Dhr Ernst. De verschillen in snelheid zouden echt nauwelijks meer aanwezig moeten zijn.

Eventueel kunnen we de vergelijking bij...... uitvoeren, eventueel ook op zaterdag of vrijdagavond. Wij hebben immers diverse beeldschermen op een rij staan en genoeg ruimte om te vergelijken.

Uw configuratie is nu als volgt

Antec 6580 Kast zwart met zilver usb/firewire front

Antec 430watt stille voeding

Intel Core2Quad 4x 2.33ghz, 4mb

Asus P5E-VM SE moederbord, Intel G35 chip, snd, gb lan, firewire, onboard

4gb ddr2 /800 kingston geheugen

500gb harddisk sata II 16mb

Dvd brander

Kaartlezer

MSI R4670 T2D512 512mb videokaart pci-e

Dvd brander

Illigale XP

Illigale Pinnacle 11

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.