Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb windows 10 familial ..sinds  laatste update (creator) krijg ik geen automatische update meer in systeemherstel ...

Ik moet  herstelpunten handmatig instellen ...voordien  herstelpunt na iedere update of installeren van nieuw programma

Ik gebruik Ccleaner   en heb antivirus Emsisoft

Dank u bij voorbaat

Geplaatst:

Dag stegisoft

Het systeemherstel werkt ...maar alleen  geen automatische updates van Windows  of na het installeren van een programma

Ik moet  herstelpunten zelf aanmaken 

Van harte bedankt voor uw moeite

Geplaatst:
1 uur geleden, masschelin zei:

geen automatische updates van Windows  of na het installeren van een programma

Ik moet  herstelpunten zelf aanmaken 

Masschelin,

heb je het nu over updates of over herstelpunten - 'k heb  het idee dat je beide door elkaar haalt... ?

Want in je openingspost: automatische updates in systeemherstel: dat bestaat voor zover ik weet niet - wel het automatisch aanmaken van een nieuw herstelpunt.

En dat laatste gebeurt in  Windows 10 veel minder dan in vorige versies heb ik het idee.

dus: waarover praten we hier?

Geplaatst:

Dan verwijs ik je naar wat Stegisoft vertelde:

20 uren geleden, stegisoft zei:

Kijk eens in configuratiescherm / herstel

Klik daar op systeemherstel configureren

Daar kan je zien of het ingeschakeld is.

Voor de 10 ligt het iets anders:

links onderaan klik je op je windowsknop, dan typ je herstel en krijg je o.a. 'een herstelpunt maken'

Hierop klik je en je komt in een scherm van je systeemeigenschappen

Je krijgt onderaan een venster met al je schijven/partities te zien en bij elke partitie de vermelding of systeemherstel in- of uitgeschakeld is.

Ga naar de partitie/schijf waarvan je het systeemherstel automatisch wil laten gebeuren, klik die aan

en kies dan onderaan voor Configureren.Plaatje.jpg.5b1f3c29e8513a631379c71198738a38.jpg  (klik om te vergroten)

1: aanvinken

2. hier voldoende ruimte voorzien voor je herstelpunten

3. dan op OK - hierna misschien best manueel een herstelpunt aanmaken

succes !

(ps: bij elke grote update heeft Windows de laatste tijd de gewoonte om dit weer uit te zetten - hou het dus na een update  in de gaten ...  :( )

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.