Ga naar inhoud

per ongeluk op ssd

cloclo

Aanbevolen berichten

Goede morgen,

Gisteren heb ik windows op de ssd schijf geplaatst, maar er verder niet aan gedacht om de instellingen voor opslag van dowloads te veranderen.  Nu heeft mijn zoon minecraft gedowload en nog een aantal andere dingen, en dit is allemaal op de ssd schijf terecht gekomen, hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak op de niet-ssd een map downloads aan

open dan c:\gebruikers\[jouwnaam]

selecteer item 'downloads' rechtsklik en kies eigenschappen, en dan tabblad locatie.

volg daar de wizzard om de downloadsmap over te zetten naar de aangemaakte map op de andere schijf.

zo gaat het ook om de standaardlocaties documenten, afbeeldingen etc van de ssd weg te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een mogelijkheid om de D schijf als standaard in te stellen? Deze pc staat in zijn startblokken sedert woensdag (mijn oudste zoon heeft deze in elkaar geknutseld:top:) en ik zie dat alles die ze ondertussen terug op de pc gezet hebben allemaal op de ssd terecht komt? 

Merciekes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, cloclo zei:

Is er een mogelijkheid om de D schijf als standaard in te stellen

Wat bedoel je hiermee?  - om bij downloads direct de D als locatie te krijgen of wat?  (want dat zou met wat Fallstring zegt, al voor een groot deel in orde moeten zijn?)

Enne: Je D-schijf: is dat die SSD (je systeemschijf dus?) of is het een tweede (data)schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook in de browser zelf de standaard dowload locatie aanpassen.

Internet explorer.

Start Internet Explorer.

Druk tegelijk op de toetsen control en j

Klik links onderaan op opties.

Je kan nu zelf de standaard locatie bepalen.

Firefox.

Start Firefox.

Typ (of kopieer en plak) about:preferences in de adresbalk en druk enter.

Even naar onder scrollen tot aan bestanden en toepassingen.

Daar kan je de standaard locatie aanpassen.

Google Chrome.

Start chrome.

Typ (of kopieer en plak) chrome://settings/downloads in de adresbalk en druk enter.

Daar kan je de standaard locatie aanpassen.

Bij Firefox en Chrome kan je ook instellen om bij elke download te vragen naar de locatie waar  het bestand moet opgeslagen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.