Ga naar inhoud

Laptop gaat erg traag

Aanbevolen berichten

• Reacties 146
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je bent echt niet naar fabrieksinstelling teruggegaan hoor. Ik zie heel wat software staan die je nooit gaat terugvinden op een nieuwe pc (fabrieksinstelling).

Ik vraag me af wat je wel gedaan hebt. Kun je dat eens voor ons uitleggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n gevoel kreeg ik al.. Tijdens het in fabrieksinstellingen zetten heb ik alles gedaan zoals jullie zeiden.

Er was 1 ding dat mij opviel. Toen ASUS bezig was om alles in fabrieksinstellingen te zetten, ging die laptop vaak even aan en uit. Toen plots de laptop uitviel, wachtte ik het af of hij uit zichzelf aan ging. Dat deed het niet, toen zette ik 'm zelf aan en toen kreeg ik zwart startscherm waar je kunt aangeven dat je " windows in veilige modus wilt starten", "nog een modus, waar ik de naam niet van weet", en in "normale modus". Ik ben voor normale modus gegaan. Mogelijk was de laptop nog niet helemaal in fabrieksinstellingen en halverwege gestopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat ik ook denk dat hij helemaal niet naar fabrieksinstelling gegaan is. Zelf heb ik hier nog niet drect een verklaring voor maar ik tracht het uit te zoeken.

Naar mijn gevoel is er niet veranderd, uitgezonderd het feit dat je al je data zou kwijt zijn. Maar ook dat is dan vreemd.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat er wat veranderd is, aangezien mijn laptop nu in het Engels is, in plaats van het Nederlands. Al mijn programma's zijn er af. De sidebar met gadgets stond aan op m'n bureaublad. En ik kreeg de reclame van Trend en ASUS. Dat duidt wellicht op het feit dat het wel in fabrieksinstellingen is gegaan?

Ik heb overigens nooit windows kunnen personaliseren, dat is volgens mij wel de bedoeling?

Ik hoor van je,

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Ik denk wel dat er wat veranderd is, aangezien mijn laptop nu in het Engels is, in plaats van het Nederlands.

Stond hij ook in het Engels toen je de pc gekocht hebt? Ik verwacht van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er van een fabrieksherstel al zeker geen sprake. Maar wat is er dan wel gebeurd? Dat kan ik met de gegevens waarover ik beschik niet beoordelen. En u heb wellicht niet de kennis om het verloop van het proces te kunnen inschatten.

Maar vertel eens van in het begin hoe je te werk bent gegaan. Niet zeggen dat je gedaan hebt wat ik aanbevolen heb want dat is niet zo, het resultaat zou anders zijn hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een beroep doen op mijn korte termijn geheugen:

1. Ik heb met de AI recovery tool een back-up gemaakt
  2. Voor deze deze back-up waren 5 DVD's nodig
  3. Toen heb ik de laptop uit gezet en heb ik F9 ingedrukt
  4. Toen heb ik Windows alleen herstellen naar de eerste partitie
  5. Toen kreeg ik een zwart scherm met daarbij een percentage, de info die erbij stond weet ik niet.
  6. Over dat zwarte scherm was een wit doorschijnend ASUS scherm die ook aangaf hoe ver de procedure was
  7. Toen ben ik van de laptop weggelopen, ik dacht: gaat mooi z'n gangetje
  8. Toen bij 99% keek ik op m'n laptop (wat een timing)
  9. Toen zag ik dat Windows ging opstarten
  10. Toen Windows op was gestart kreeg ik een scherm in beeld dat ik een product kon registreren (weet niet meer welke)
  11. Na 1 seconden kwam die witte ASUS waas weer over het beeld, daarbij allemaal zwarte schermpjes met codes die bezig waren om alles in fabrieksinstellingen te zetten
  12. Toen de laptop weer uit
  13. Weer aan
  14. Windows opstarten
  15. ASUS waas + zwarte schermpjes
  16. Stap 12 t/m 15 een stuk of 15 keer
  17. Viel de laptop uit
  18. Zwart beginscherm met Windows opstarten in diverse modus
  19. Windows opstarten en toen kreeg ik die System Preparation Tool 3.14 (misschien dat hier nog wat mee moet)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb je mooi uitgelegd.:top:

Alleen vind ik het resultaat bizar.

Het volgende bv is totaal onlogisch voor mij.

9 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Zwart beginscherm met Windows opstarten in diverse modus

10 minuten geleden, Nick de Waard zei:

Windows opstarten en toen kreeg ik die System Preparation Tool 3.14 (misschien dat hier nog wat mee moet)

Ook dit ben ik nooit tegen gekomen. Wel weet ik dat ASUS tot het groepje "eigenzinnige" pc's thuishoort, vandaar dat ik nooit een ASUS pc zal kopen.

Misschien kijken er ASUS kenners mee bij wie dit herkenbaar over komt. Hun kennis is hier welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.