Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen ik vanmiddag mijn PC wou opstarten hoorde ik enkel "System failed memory test" door de speakers komen.

Ik heb 4x 512mb Kingston PC3200 in een Asus A8N-SLI Deluxe steken.

De slots zijn afwisselend zwart, blauw en wanneer ik het geheugen uit de laatste slot uithaal heb ik dit probleem niet meer.

Nu dacht ik dat het aan het geheugen zelf lag maar als ik er een andere stick insteek, werkt deze dan wéér niet.

Het lijkt of het 4de geheugenslot defect is. Ik heb al eens een bios reset geprobeerd (google) maar dit hielp me ook niet verder confused.gif.

Nu indien het 4de geheugenslot echt defect zou zijn valt dit dan te maken of moet ik een heel nieuw moederbord kopen? 3 slot gevuld blijkt trouwens geen stabiele configuratie te zijn!

Geplaatst:

Het ziet ernaar uit dat je 4e slot defect is.

Maar wat ook nog een optie kan zijn om het geheugen op een wat lagere kloksnelheid te laten lopen (bios) en dan de 4e stick erin te steken. Dat het moederbord de hoge snelheid met de hogere capaciteit niet aankan

Mvg,

Thomas

Geplaatst:
3 slot gevuld blijkt trouwens geen stabiele configuratie te zijn!

Klopt. Je ram plaatjes moet je zoveel mogelijk van het zelfde merk en geheugen per 2 houden

bv: 2x 256 mb en 2 x 512 zal normaal werken als totaal van 1536 mb

maar als je 2x512 en 1x256 neemt, geeft dat inderdaad problemen op.

Geplaatst:

Download dit, brand het op een opstartbare cd (iso bestand). Steek alje ram erin terug in en start je pc op van die cd, laat dat tooltje dan zijn werk doen.

En kijk dan wat de diagnose is.

En het kan redelijk lang duren btw.

Geplaatst:

Ik zie niet in dat dit kan werken Dreetn, aangezien POST faalt (krijg je de message "System failed memory test" waarop hij niets doet).

Wrm zou hij dan ineens naar bootable CD/DVD zoeken als hij het bios nog niet eens geladen heeft?

Ik ga dit van Thomas even proberen, maar moest het vierde slot nu defect zijn

kan men dit dan laten vervangen/repareren? Of betekent het een nieuw moederbord?

Geplaatst:

Dus jij denkt dat men pc uit het niets de DVD gaat inladen? Kan toch nooit??

Bios moet toch eerst opstarten (doet hij met 4de geheugen in al NIET) waarna (boot sequence eerst instellen) de dvd/cd reader wordt geladen...

Of moet ik die test uitvoeren met het 4de geheugenslot eruit? Dit is ook de bedoeling niet denkik?

Ahja, Thomas jouw methode had ook geen zin :(

Geplaatst:
Dus jij denkt dat men pc uit het niets de DVD gaat inladen? Kan toch nooit??

Bios moet toch eerst opstarten (doet hij met 4de geheugen in al NIET) waarna (boot sequence eerst instellen) de dvd/cd reader wordt geladen...

Of moet ik die test uitvoeren met het 4de geheugenslot eruit? Dit is ook de bedoeling niet denkik?

Ahja, Thomas jouw methode had ook geen zin :(

Ja inderdaad ik was verkeerd, ik dacht dat je tot je bios geraakte. ;)

Geplaatst:

Het vierde slot zal wel defect zijn zeker.

Is zoiets nu vervangbaar/herstelbaar? Of nieuw moederbord?

PC wel zelf in elkaar gestoken. PC winkel zal dit wel niet erg vinden zeker, niet?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.