Ga naar inhoud

Afbeelding vervormd

Gast sander1985

Aanbevolen berichten

Gast sander1985

Als ik een zelfgemaakte banner als schermafbeelding (avatar) op MSN zet, dan wordt mijn banner vervormd weergegeven.

Mijn banner bestaat uit 582 x 582 pixels.

Als je een van je eigen afbeeldingen gebruikt als schermafbeelding, wordt de afbeelding automatisch op een formaat van 96 x 96 pixels gezet (bron: help.msn.com)

Nu is het zo dat het vakje (waarin mijn banner wordt weergegeven) van de schermafbeelding op MSN op mijn PC geen vierkant is, maar een rechthoek. De afmetingen van het vakje zijn: breedte=3,1 cm; lengte=3,4 cm.

Daardoor wordt mijn banner vervormd weergegeven: de banner wordt in de lengte iets uitgerekt, waardoor de proporties v/d banner niet meer kloppen.

Hoe kan ik mijn banner aanpassen, zodat het niet meer vervormd wordt weergegeven als schermafbeelding?

Bijzonderheden:

- beeldscherm van mijn PC is 1024x768 pixels.

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sander1985

sorry dat ik zo laat reageer, had het druk gister...

Ja, dat heb ik al geprobeerd, maar dat geeft geen ander resultaat. Ik denk dat het ligt aan het formaat van het vakje waarin de schermafbeelding wordt geplaatst. Op mijn PC is dat vakje in de lengte rechthoeking (breedte 3,1 bij lengte 3,4 cm), daarom wordt mijn afbeelding in de lengte uitgerekt.

Op mijn laptop is dat vakje in de breedte rechthoekig. (breedte is hier groter dan de lengte). Als ik mijn afbeelding op mijn laptop zet in msn, dan wordt mijn afbeelding in de breedte uitgerekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.