Ga naar inhoud

Thuisgroep en andere ellende

Theo2602

Aanbevolen berichten

Ja, dat zou moeten werken. Jouw router geeft IP-adressen (binnen hetzelfde netwerk) uit aan zowel je bestaande WiFi router (THEO?) als aan je Access Point (ANNIE?). Daarom heb je je AP ingesteld als DHCP-client.

Het enige verschil is dat je, WiFi-wijze, via een ander SSID verbindt (in je huidige configuratie).

Oplossing : zoals reeds vermeld (vóór ik grijs haar kreeg) maak je je AP identiek aan je hoofdrouter, dus bv. SSID=THEO, zelfde versleuteling, zelfde paswoord. Normaliter moet je ook je WiFi-kanaal hetzelfde maken maar ik begrijp uit de Linksys handleiding dat dit niet mogelijk is, vermoedelijk doet jouw Linksys dit automatisch.

Je kan dit eenvoudig doen nu je  Advanced IP-scanner gedowngeload hebt; vouw je WAP1200ac uit (rechtermuisknop op IP 192.168.1.3: Belkin International, de maker van je AP chip verkocht door Linksys) en log in op de gewone manier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik weet niet juist hoe ik hier moet op reageren, zonder iemand op zijn tenen te trappen, want dat is het laatste wat ik wil.

Jij had mij dat gezegd bij het begin, maar Stegisoft vond dat andere naam en passwoord beter waren.

Het ergste is, dat alles wat jullie als vanzelfsprekend zeggen, voor mij, heel moeilijk is.

Dus als alles staat en werkt, zal ik jou vragen hoe ik dat moet doen, liefst stap voor stap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem, je trapt hier niemand op zijn tenen hoor!

Laat maar weten wanneer ik je verder kan helpen.... hou er wel rekening mee dat ik van tijd tot tijd ook wat moet werken! Ook Stegisoft + de anderen op dit forum zullen je graag bijstaan.

@Stegisoft : graag rekening houden met Theo's leeftijd. Thanks! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer! Normaal staat in de voorplaats de 'hoofdmodem' (Proximus). Daar is dus de TV op aangesloten, en de laptop van mijn vrouw op WiFi. In de winter ook mijn laptop.

Ik de studio is een 'verdeelkast' aangesloten op de kabel, tot nu telefoonkabel, nu wordt dat die FTP. Aan die verdeelkast komen dan twee desktops, en het AP.

Er staat ook een printer aangesloten met USB kabel op de desktops. En nu zou mijn laptop daar ook met WiFi kunnen op werken(heb ik in de voorplaats al gedaan) .

En misschien wel het voornaamste voor het AP, ik zou in de hof op mijn mobiel kunnen werken.

EN het zou interessant zijn als we van in de woonplaats met de 2 laptops, op de printer, die in de studio staat, konden printen.

aangepast door Theo2602
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je huidige netwerk zou alles moeten kunnen werken zoals het hoort - en zoals je wenst - met inbegrip van "roaming" dus alles aangesloten op dezelfde SSID (bv. THEO).

Je 'verdeelkast' is vermoedelijk een gewone switch? Dus geen router? Graag merk en type? Mogelijks kan die uitgeschakeld worden, kan je netwerk alleen maar vereenvoudigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.