Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste mensen,

Ik heb een opstartbare usb stick gemaakt met Windows 7 en start hiermee mijn systeem op. De installatie verloopt prima en op een gegeven moment krijg ik te zien "Register instellingenbijwerken" Als dit is gebeurt dan wordt er opnieuw opgestart en krijg ik het te zien "Starting Windows" en hier blijft het bij. Ik heb het geprobeerd met 2 verschillende W7 versies, maar dat maakt niet uit. Of ik nu een SSD schijf gebruik of een andere HD maakt ook niets uit. Installeer ik m.b.v. een opstartbare USB stick W10 dan verloopt alles prima, ook kan ik zonder problemen een Linux installeren. Zou toch graag willen weten wat hiervan de oorzaak kan zijn.

Geplaatst:

Je denk verkeerd.

Wat doet je?

Je start met usb-stick en daarna herstart de pc wat normaal is.

Wat denk je wat start?

Uw usb-stick

Dus bij herstart na installatie van pc moet je ssd of harddisk als eerst boot zetten. (Maak niks uit of usb-stick eruit is of niet)

Dus bij herstart naar de bios gaan en dan SSD als boot zetten en dan opnieuw opstarten en dan zal alles wel lukken.

Geplaatst:

Denk niet dat dit de oplossing is, in de bios staat dat er als eerste gekeken moet worden of het systeem wordt opgestart d.m.v. USB, als 2e CD/DVD, en als 3e HDD.

Dus met opstarten wordt er gekeken of er een bootable USB is zoniet dan of er een bootable CD/DVD is, zoniet dan wordt er opgestart vanaf HDD.

Als ik dus een bootable USB plaats en opstart dan wordt er opgestart vanaf deze USB en de bestanden worden naar de HDD gekopieerd, als dit gebeurt is dan wordt het systeem opnieuw opgestart, er is dan geen USB meer aanwezig, ook geen CD/DVD en zal het systeem opstarten via de HDD, dit gebeurt ook anders krijg je niet te zien dat de register instellingen worden bijgewerkt. Ik heb in de meer dan 40 jaar dat ik met computers werk vele installatie's gedaan, maar dit had ik nog nooit meegemaakt, daarom mijn vraag hierover. Ik waardeer je antwoord op mijn vraag, maar dit is niet de oplossing.

Geplaatst: (aangepast)

Nee, dat is helemaal verkeerd wat je zegt.

Windows kijk naar de eerste boot dat ingesteld is.

Zelfs als er geen enkel opstartbare besturingssysteem is zal de bios niet naar usb-stick (boottable) is als deze als tweede boot staat.

Wat jij zegt is nog van de oude periode.

Hooguit word DVD-rom gestart.

Trouwens: wat er zo moeilijk aan om HDD als eerst boot te zetten?

Zo kan je tenminste testen en oordelen.

aangepast door stegisoft
Geplaatst: (aangepast)

Bij installatie moet het usb als eerst ingesteld staan.

Vanaf dan is de boot altijd usb als je opnieuw opstart.

Maar als je bij installatie van Windows usb als eerste boot  ingesteld had en bij her-opstart moet Windows weten waar Windows staat en dat is in dit geval namelijk harddisk en niet usb

Dus moet jij als Windows na installatie opnieuw opstart naar de bios gaan en harddisk als eerst boot instellen.

Vanaf dan is bij opnieuw her-opstarten altijd harddisk als eerst boot.

Verward een ding niet:

PC opstarten is totaal anders dan her-opstarten.

Je ziet: "Starting Windows" maar Windows vind geen Windows op usb-stick want die staat op harddisk.

aangepast door stegisoft
Geplaatst:

Bedankt voor je inbreng, maar ik ben er van overtuigd dat het probleem ergens anders ligt. Maak ik een Linux stick of een W10 stick dan geen probleem alleen met een W7 stick wel een probleem.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.