Ga naar inhoud

Nieuwe HD in medion pc

Aanbevolen berichten

Hallo ,

De laatste tijd krijgt mijn pc rare kuren ( vastlopers , HD die veel lawaai maakt ),

vooraleer de boel helemaal om zeep is zou ik graag een nieuwe harde schijf plaatsen...

De huidige HD is een sata schijf.

Nu is mijn vraag hoe gaat dat in zijn werk om een volledig nieuwe en propere installatie te hebben op mijn nieuwe schijf ....met medion en zijn recovery toestanden.

Op de huidige schijf staan 2 partities ...Recovery en Backup ...volstaat het om deze 2 partities te kopiëren naar de nieuwe schijf en dan de installatie te voltooien met de Recovery cd of ???????

Of beter..... hoe ga je best te werk

Alvast bedankt op voorhand ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou een volledig image kunnen maken natuurlijk van je schijven en deze over plaatsen. (nortn ghost / acronis true image en ga zo maar door)

naar mijn idee is het alleen verstandiger om met je windows cd die bij de pc is bijgeleverd een volledig nieuwe installatie te maken!

zorg dat je vantevoren al de data die je op de huidige windows schijf hebt verplaatst word naar een andere partitie/schijf

steek vervolgens de nieuwe HD er in en start op van de windows cd.

formatteer vervolgens de huidige windows partitie (alleen die als alle data er af is!)

anders zal die conflicten gaan opleveren ;)

maak vervolgens 2 partities aan op de nieuwe harde schijf (OS en bijvoorbeeld DATA)

ga dan windows installeren op de OS schijf en installeer vervolgens de divers als windows er op staat (voor internet, video en dergelijke)

vervolgens kan u via de verkenner naar de oude harde schijf (de backup partitie)

en dan kunt u alle bestanden van die schijf over zetten naar uw nieuwe schijf. (ik raad aan naar de DATA partitie)

vervolgels kunt u de oude HD verwijderen.

ik hoop dat u bovenstaand begrijpt.

zo niet dan zie ik de vragen snel genoeg komen denk ik zo :D

veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.