Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Welkom op het forum, Christine!

 

Ik zou in ieder geval niet rtl120.bpl van een willekeurige website gaan downloaden.

Het bestand rtl120.bpl is een onderdeel van een programma dat automatisch opstart wanneer jij je computer aanzet.

rtl120.bpl kan bij tal van programma's horen. Ik noem slechts enkele voorbeelden: Panda antivirus; TuneUp Utilities; Advanced System Care van IObit.

 

Soms staat bovenaan in het venstertje met die melding om welk programma het gaat dat het bestand rtl120.bpl nodig heeft. Staat dat ook in jouw melding?

 

Dit is een voorbeeld van zo'n melding:

 

5adcaabf2d9a9-ASCTray_system_error.jpg

 

In dat geval gaat het dus om ASCTray.exe, onderdeel van het programma Advanced System Care.

Wat staat er bij jou? Of staat er bij jou bovenaan alleen zoiets als "System Error"?

Geplaatst:

Plaats er toch maar eens een screenshotje van Christine

 

Hoe maak je een screenshot?  >>  https://www.pc-helpforum.be/topic/59368-het-knipprogramma-gebruiken-om-een-printscreen-te-maken-in-windows-10/

 

hoe plaats je het in dit bericht? >>>  https://www.pc-helpforum.be/topic/63811-hoe-voeg-ik-een-bijlage-toe-aan-mijn-bericht/

 

(volgens wat je vertelt, heeft het met je monitor te maken, maar een screenshotje zal het duidelijker maken)

Geplaatst:

Nee Passer, de melding heeft niks met de monitor (het beeldscherm) van haar pc te maken.

 

Hieronder een plaatje van die melding, maar dan met de tekst in het Duits:

 

5adda19667026-2018-04-23_11_03_47-uninst

 

De afbeelding vond ik op deze website: https://www.drwindows.de/windows-7-allgemein/122311-treiber-rtl120-bpl-fehlt-ploetzlich.html

Op die website wordt hetzelfde probleem beschreven.

 

Christine, heb jij een van de volgende programma's op je pc staan:

1. IObit Uninstaller

2. Advanced System Care

 

De melding lijkt mij afkomstig van IObit Uninstaller. Ziet jouw plaatje er hetzelfde uit, natuurlijk afgezien van het verschil in taal?

Geplaatst:

Hallo,

 

Het beste kan je en printscreen van de melding plaatsen. (de linken van de handleidingen heeft Passer al geplaatst).

Voer dan ook FRST uit zodat ik kan zien bij welk programma het hoort.

 

Download de Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".

  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.

  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.

  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Geplaatst:

@ christine

Het komt even druk over zoveel antwoorden maar via deze info kunnen we pressies zien welk programma deze melding veroorzaakt.

Dus wil het lukken?

Geplaatst: (aangepast)
Op 23-4-2018 om 11:12, porrelaar zei:

Nee Passer, de melding heeft niks met de monitor (het beeldscherm) van haar pc te maken.

 

Hieronder een plaatje van die melding, maar dan met de tekst in het Duits:

 

5adda19667026-2018-04-23_11_03_47-uninst

 

De afbeelding vond ik op deze website: https://www.drwindows.de/windows-7-allgemein/122311-treiber-rtl120-bpl-fehlt-ploetzlich.html

Op die website wordt hetzelfde probleem beschreven.

 

Christine, heb jij een van de volgende programma's op je pc staan:

1. IObit Uninstaller

2. Advanced System Care

 

De melding lijkt mij afkomstig van IObit Uninstaller. Ziet jouw plaatje er hetzelfde uit, natuurlijk afgezien van het verschil in taal?

inderdaad en ik heb IObit Uninstaller. Misschien kan ik dit beter deleten ? ik heb ook advanced system care. Bedankt voor de tussenkomst christine

aangepast door Christine Andelhof
Geplaatst: (aangepast)

Zowel IObit Uninstaller als Advanced System Care zijn programma's van IObit. Gebruik je nog meer programma's van IObit?

Dat vraag ik omdat sommige antimalware programma's (zoals sommige virusscanners, een programma als Malwarebytes e.d.) de programma's van IObit zien als PUP (afkorting voor Potential Unwanted Programs = Potentieel Ongewenste Programma's). Onderdelen van IObit programma's worden dan na een scan met zo'n antimalware programma in quarantaine gezet of verwijderd.

 

Ik geef je nu 3 opties. Lees alles rustig door en besluit daarna wat je gaat doen:

 

Optie 1: Als je de programma's van IObit niet meer wilt gebruiken, dan kun je die gaan verwijderen via de normale manier, dus via Start > Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Wanneer echter 1 of meer onderdelen van een programma al zijn verwijderd (zoals bij jou nu het geval is; het bestand rtl120.bpl ontbreekt immers), dan loopt het verwijderen van het programma soms niet makkelijk.

 

Optie 2: als je de programma's van IObit wilt behouden, dan kun je online contact opnemen met IObit: https://www.iobit.com/nl/onlinefeedback.php

Als het betaalde producten zijn, dan klik je op die pagina op de knop Ontvang Premium ondersteuning. Daarna kun je je probleem daar voorleggen. Hoogstwaarschijnlijk geven ze je dan de link naar de installatiebestanden voor zowel IObit Uninstaller als voor Advanced System Care. Na downloaden daarvan installeer je beide programma's. Dat doe je gewoon over de oude programma's heen. Daardoor worden ze gerepareerd en blijft je licentie voor beide programma's behouden.

Nadeel is dat je daarna goed op moet letten wanneer je een antimalware programma uitvoert zoals je virusscanner of een programma als Malwarebytes. Kijk dan goed naar de gevonden resultaten. Als daar weer een programma of onderdeel  van een programma van IObit staat bij de gevonden items, dan zul je zelf dat item niet moeten laten verwijderen of in quarantaine laten zetten, maar uit moeten gaan sluiten van detectie. Meer werk dus.

 

Optie 3: je voert nog niets uit van optie 1 en 2, maar je gaat eerst doen wat abbs een paar posten hierboven schreef. Je downloadt de juiste versie van  Farbar Recovery Scan Tool   en je gaat dat tool uitvoeren en de gevraagde logjes posten.

Abbs is een specialist op het gebied van malware. Aan de hand van de logjes die jij gaat posten kan hij zien welke software met elkaar kan conflicteren. Ook kan hij via die logjes mogelijk nog andere gebreken opsporen.

Zo'n controle door abbs kun je vergelijken met een APK voor je auto. Ik meen dat zo'n regelmatige keuring in België een periodieke keuring of automobielinspectie wordt genoemd. Voor een APK van je auto moet je betalen. Een keuring van je computer door abbs is geheel gratis.

 

Ik adviseer je optie 3, maar de keuze is aan jou.

aangepast door porrelaar
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.