Ga naar inhoud

Wireless Lan op Windows 2000

tomh

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben bezig een oude PC met Wireless LAN te installeren.

Ik heb de WLAN kaart succesvol geinstalleerd maar ik kan geen connectie maken naar het draadloos netwerk.

Ik kan niet zoeken naar beschikbare netwerken enzo op windows 2000. In XP en Vista is dit veel gemakkelijker.

Iemand enig idee hoe ik dit wel kan oplossen?

Thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even kijken of je niets vergeten bent, want windows 2000 staat standaard voor de oude inbelverbinding ingesteld.

Je lanverbinding moet je handmatig instellen.

Eens kijken of alles goed staat.

Ga naar start/instellingen/configuratiescherm.

Dubbelklik ' internet optie's ' en ga naar de tab ' verbindingen ' en klik instellingen.

Doorloop de wizard die volgt.

Kies bij type voor lanverbinding zie figuren 2 en 3.

De rest kan in je wifi zitten (zie vorige post van wabbit)

Tip voor de medewerpers hier.

Voor dit soort geintjes gebruik ik virtuele pc (sun).

Een must have voor pc hulp vind ik zelf.

post-2237-1417703802,5829_thumb.jpg

post-2237-1417703802,6614_thumb.jpg

post-2237-1417703802,7373_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Type kaart : Linksys - PCI kaartje , type ken ik niet en heb pc even niet bij de hand momenteel.

de kaart werd succesvol geinstalleerd en bij hardware -apparaatbeheer staat alles ook aangeduid dat het in orde is .

de enige settings die ik kan doen is volgens mij via apparaatbeheer :

ik heb hier alles op standaard laten staan.

het probleem ligt niet bij de installatie van de PCI kaart maar bij dit :

In XP of vista krijg ik een melding : er is een WLAN netwerk gevonden , klik hier om te connecteren. Ik geef dan het WEP wachtwoordi n en het systeem is klaar.

In 2000 krijg ik helemaal geen melding van draadloze netwerken want 2000 bevat geen WLAN software ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het probleem ligt niet bij de installatie van de PCI kaart maar bij dit :

In XP of vista krijg ik een melding : er is een WLAN netwerk gevonden , klik hier om te connecteren. Ik geef dan het WEP wachtwoordi n en het systeem is klaar.

In 2000 krijg ik helemaal geen melding van draadloze netwerken want 2000 bevat geen WLAN software ?

Settings via apparaatbeheer (in windows 2000 is dat systeem/hardware) EN via internet optie's zoals ik al uitlegde in mijn vorige post.

Windows 2000 zoekt niet naar lan netwerken in standaard instellingen, die zoekt naar een inbelmodem waarvoor een telefoonnummer nodig is.

Ook met wired netwerk gaat het niet zonder de stappen te volgen uit mijn vorige post.

Ik heb nog gesurft met millennium, dat was net hetzelfde.

Je moet handmatig zeggen dat er verbinding dient gezocht via lannetwerk.

Doe je dat niet, dan zal er ook geen netwerk worden gezocht; laat staan gedetecteerd.

Heb je gedaan wat ik in mij n vorigr post schreef?

Daarop heb je niet geantwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

normaal staat er bij je netwerkkaartje op de cd ook een programma'tje om connectie te maken met draadloze netwerken voor als je een windowsversie hebt die dat niet voor jou doet. Dat programma'tje installeren & dan zou je de netwerken wel moeten zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.