Ga naar inhoud

EXCEL : Automatisch aanvullen formules bij invoegen nieuw werkblad

Kimry

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb een probleem waar ik al een tijdje mee loop te rotzooien....

Ik heb een excel document waarin ik de stocklist van mijn bedrijf bijhoud.

Werkblad 1 = Stocklist

Werkblad 2 en volgende = Werkkleding Naam arbeider (bijv. Klaas)

Als gemakkelijk voorbeeldje:

Van een broek heb je maat S, M, L, XL en XXL

Door middel van de volgende functie heb ik de stocklist zo ingesteld dat als er in Werkblad Klaas wordt ingevuld: Broek L, aantal 5

Dat er automatisch in mijn stock 5 van mijn totale stock worden gehaald. Met de volgende functie:

=SOM(100-(ALS('PBM Arbeider 1'!G11="L",'PBM Arbeider 1'!I11,0)))

Als hij een andere maat draagt, wordt dat natuurlijk van de andere desbetreffende kolom afgetrokkken.

Tot zover geen problemen.

Nu wil ik eigenlijk dat zo gauw ik een nieuwe werknemer aanneem, een nieuw tabblad maak (dmv kopieren van tabblad) en hierop kan invullen welke broekmaat hij draagt en hoeveel broeken hij hiervan heeft gekregen. Maar ik vind geen gemakkelijke manier om dan automatisch deze ook van mijn stockfile af te trekken, tenzij ik er weer een nieuwe ALS functie achter zet, maar dit is heeeeel erg veel werk als je dit voor alle maten en kledingstukken moet doen, iedere keer dat je een nieuwe werknemer aanneem.

Weet iemand een gemakkelijkere manier op dit op te lossen?

Groetjes Kimry

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.