Ga naar inhoud

Update 1803

valencia

Aanbevolen berichten

ik heb de update op mijn desktop geïnstalleerd zonder probleem, maar ik heb nog een acer switch 10 met een harde schijf van 30 GB

niet veel maar ik gebruik die enkel voor het internet ik sla er niet op in

Nu vraagt hij bij de update een extern opslagruimte, ik heb dit ook gedaan maar de update mislukt

ik geraak aan 100 % maar bij het heropstarten mislukt het, al 10 maal

mijn vraag is moet ik bij het heropstarten de externe schijf wegnemen of erin laten, ik heb al beiden geprobeerd, ofwel is de opslagruimte op de acer te klein voor de update, dat kan ook zijn, er wordt wel geen melding daarvan gemaakt

Zou ik er een bijkomende schijf in die acer kunnen gestoken worden, of koop ik liever een nieuwe, hij is nog maar twee jaar oud

Kun jullie misschien weg met mijn vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In jouw Acer Switch 10 zit een harde schijf van 32 GB. Omdat fabrikanten van harde schijven anders rekenen dan Windows, is die harde schijf volgens Windows slechts 30 GB groot. Dat is normaal.

Het is geen traditionele harde schijf (waarin draaiende onderdelen zitten) en ook geen SSD, maar zogenaamde eMMC opslag.

eMMC opslag is sneller dan een traditionele harde schijf, maar trager dan een SSD.

In jouw tablet kan volgens mij geen extra harde schijf bij geplaatst worden. Ook kan het eMMC geheugen niet vervangen worden. Je moet het dus doen met wat je nu hebt.

Naar mijn mening zou de verkoop van Windows 10 netbooks, tablets en 2-in-1 laptops met slechts 32 GB opslag ten strengste verboden moeten worden, want die ruimte loopt zo vol. De opslaggrootte hoort naar mijn mening minimaal 128 GB te zijn om er redelijk mee te kunnen werken.

Twee keer per jaar krijgt Windows 10 een nieuwe versie (zoals versie 1803) en om die te kunnen installeren is flink wat ruimte op de harde schijf nodig. Vaak wel 12 GB ruimte,

Wanneer je ruimte tekort komt, kun je inderdaad tijdelijk een lege USB stick van 8 of 16 GB aansluiten, maar ook op de in de laptop ingebouwde harde schijf moet dan nog redelijk wat ruimte over zijn. Anders zal de installatie niet lukken.

Om ruimte te winnen zou je schijfopruiming uit kunnen voeren: https://www.schoonepc.nl/optim/delete.html

Ook kun je Schijfbeheer openen en kijken of daar misschien een recovery partitie van 8 tot 10 GB in staat. Misschien kun jij zonder die recovery partitie, wanneer jij zelf regelmatig images/back-ups maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valencia reageerde per abuis in andermans topic. Haar reactie werd daar door een mod gewist vanwege 'meeliften'. Daarom zet ik haar reactie nu neer waar hij thuishoort: in haar eigen topic.

valencia zei:

op mijn kleine pc met 28GB harde schijf staat nu de laatste versie van windows, dus de 1803, ik heb hem wel binnen moeten doen, de installateur, heeft alles verwijderd en rechtstreeks de nieuwe versie erop gezet, zelf kon ik dit niet.

nu heb ik terug 18 over, dus terug goed voor een tijdje, en dan zien we wel weer.

dus mijn probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.