Ga naar inhoud

Partitie indeling

ceesmedema

Aanbevolen berichten

Je kan wel werken met Windows maar niet met Ccleaner.

Kom nou: het is de aller gemakkelijkste programma die er is.

Download Ccleaner (klik en op groen balk klikken).

Installeert het en dan programma starten en dan op Analyseren en even wachten tot het klaar is en dan op schoonmaken klikken.

Zo eenvoudig is dat.

Bij installatie wel even opletten dat je geen andere programma mee installeert.

Dat moet je ook altijd doen bij andere programma dat je installeert.

Je mag ProgramData en Users nooit verwijderen.

Maar wel sommige mappen dat daar zit.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

8 uren geleden, stegisoft zei:

Je kan wel werken met Windows maar niet met Ccleaner.

Kom nou: het is de aller gemakkelijkste programma die er is.

Download Ccleaner (klik en op groen balk klikken).

Installeert het en dan programma starten en dan op Analyseren en even wachten tot het klaar is en dan op schoonmaken klikken.

Zo eenvoudig is dat.

Bij installatie wel even opletten dat je geen andere programma mee installeert.

Dat moet je ook altijd doen bij andere programma dat je installeert.

Je mag ProgramData en Users nooit verwijderen.

Maar wel sommige mappen dat daar zit.

Hallo Stegisoft, Het is niet dat ik niet met Ccleaner zou kunnen/willen werken, maar ik heb altijd geleerd

dat je data niet altijd zo maar ongestraft op een andere plek kan zetten

en dat je met Ccleaner toch moet uitkijken wat je wel en wat je niet doet.

Het is dat ik vertrouwen heb in wat je me zegt te doen, dus ga ik het ook doen, maar ik wil je wel goed begrijpen, zodat ik door een stomme fout geen roet in het eten wil gooien. Geen onwil dus, maar onzekerheid. Ik ga nu met alle moed die ik heb aan de slag met wat je me hebt geadviseerd. Maar ik hoop dat je me wilt blijven helpen zoals je tot nu toe hebt gedaan. 

1. Ik ga dus Ccleaner downloaden en ga ervan uit dat ik de prof versie moet kopen?

2. Ik ga hem aan het werk zetten en gewoon doen wat het me zegt. Moet ik me daarbij beperken tot de ProgramData (268Gb) en Users (29,g Gb)? Of gewoon maar alles

3. Daarna ga ik Programdata en Users overztten naar een externe schijf.

Daarna kom ik je melden wat er gebeurd is. OK?

En sorry als ik wat irritatie heb veroorzaakt. was niet de bedoeling, maar gewoon onzekerheid. Nogmaals hardstikke bedankt!

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, stegisoft zei:

407 GB voor alleen c:\ is héél veel. Ik kom met 75 GB alles inbegrepen toe.

Windowsmap alleen: ong 60 Gig, bezette ruimte op de C: 100 Gig  (zònder Mijn Documenten) - tja: 'k heb een paar grote progs ook....

Je bedoelt met Program Data wellicht Program Files?  Diè mag je inderdaad niet verplaatsen naar een andere partiitie / schijf. De reden is eenvoudig: als jij een programma wil openen en je klikt op de snelkoppeling, gaat je windows eerst in een soort inhoudstafel kijken wààr dat programma staat. Stel dat er staat dat het op je C staat en je gaat dan die programmabestanden naar je D verplaatsen, nu: dan vindt windows dat programma niet (meer) op de C en krijg je een foutmelding. Een computer is ook niet zò slim hé :xd:

Wat veel ruimte zou kunnen innemen op je C is vooral je Mijn Documenten (als daar véél in zit) - en dus kan je beter die map naar een ander (interne!) schijf/partitie verplaatsen. Nièt naar een externe natuurlijk, want als die niet aangesloten is, vindt je computer ze weer niet...

En verwar hier twee dingen niet met mekaar: a. je systeem 'uitkuisen' met Ccleaner en b. je program files en/of Users gaan verplaatsen !  Dat zijn twee heel verschillende dingen !

(Stegisoft heeft het dus over a - en dàt kan je veilig doen)

42 minuten geleden, ceesmedema zei:

Ik ga dus Ccleaner downloaden en ga ervan uit dat ik de prof versie moet kopen?

Nee hoor, de freeware volstaat voor jou

10 uren geleden, stegisoft zei:

Start Treesize en klik dan op ProgramData en ook Users

Let op: hij spreekt hier niet over Ccleaner, maar over Treesize !  

Dus

45 minuten geleden, ceesmedema zei:

Moet ik me daarbij beperken tot de ProgramData (268Gb) en Users (29,g Gb

dus moet je in Cleaner hier niets aan gaan doen  (je gaat het er zo direct ook niet vinden trouwens)

Nogmaals: Stegisoft vraagt een Treesize plaatje van je Program Files map  èn van je User-map (je moet dus niets gaan wissen noch verplaatsen ! ! - maak je systeem niet om zeep hé !)

46 minuten geleden, ceesmedema zei:

Daarna ga ik Programdata en Users overztten naar een externe schijf.

NEEN  NEEN dus !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-5-2018 om 00:46, stegisoft zei:

zie vorige bericht:

Klik eens bij Treesize op map Programdata en maak daar een screen van.

Nota: Mijn c: is nu 50.5 GB

Ik kan de map Programdata niet vinden, maar wel programfiles

Programfiles (x86)2.JPG

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

('k haalde even mijn quote uit je bericht, anders wordt het zo druk hier met al die dingen - vandaar dat ik in je eerste 'plaatjesreeks' ook alle plaatjes - behalve eentje - ga wissen, want die zijn ook overbodig nu.)

Wacht nu even op STegisoft - maar wat ik al denk te mogen opmerken: je eerste plaatje geeft in de map DBlogging 32Gig aan (oude?) logs - ik vermoed van Bitdefender.

'k heb zo het idee dat dààrin wel eens wat gesnoeid mag worden.

(en dit zijn idd de plaatjes die we moesten hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dringend harddisk waar c: staat vervangen want die is aan het begeven.

Bovendien gebruik je zoveel programma dat allemaal hetzelfde doet en bovendien alles trager maakt.

Ik zou als ik jou was nieuwe SSD kopen en daar volledig nieuwe Windows installeren en geen kopie van uw huidige Windows.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor jullie hulp.

Probleem is: ik heb een backup van mijn huidige systeem (niet goed dus) en een backup van de data. Dat laatste is dus geen probleem. Maar hoe krijg ik Windows 10 opnieuw geinstalleerd. Dat is geinstalleerd in de "gratis-tijd" (als je begrijpt wat ik bedoel) en inmiddels meegegroeid met de ontwikkelingen. Realiseer me nu dat ik daar geen installatieschijf van heb. Kan je me daarover nog een hint geven. 

groet van Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.