Ga naar inhoud

Vreemde virus perikelen


Aanbevolen berichten

De oplossing staat nochthans in de foutmelding: de fixlist.txt moet in dezelfde map staan waar ook het bestand frst64.exe staat.

 

1 uur terug, kweezie wabbit zei:

Verplaats het bestand FRST64.exe van de map downloads naar je bureaublad.

...

  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

Heb je dit uitgevoerd?

Zorg er voor dat zowel het FRST64.exe bestand als de fixlist.txt op het bureaublad staan en start dan de tool op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik heb de frst64 gewoon op mijn bureaublad staan, zie bijlage, misschien is er iets niet goed gegaan? En waar vind ik de bijlage fixlist.txt? Die verschijnt niet als ik de map open in downloads. Of verschijnt ie pas nadat ie gescand heeft? Ik vrees dat ik stappenplannen nodig heb voor de meest eenvoudige dingen... Sorry daarvoor. 

 

frst op bureaublad.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gelukt, ik weet niet waarom ik vanmorgen die link over het hoofd zag, of nou ja, ik weet het wel, er gebeurde teveel tegelijkertijd: regenpijp werd vervangen naast mijn raam (dit klinkt wel erg onwaarschijnlijk, maar het is echt waar, ha ha!), ik kreeg onverwacht bezoek, ik moest een les voorbereiden en wilde nog ff snel mijn laptop fixen. Sorry kweezie wabbit, mijn excuses. De fixlog is bijgevoegd. 

 

Verder wil die AVG weer terugkomen en is Norton opeens terug. Denk je dat dat FB-virus aan het toeslaan is? Of hebben we die inmiddels verwijderd?

 

Fixlog 4 juni.txt

pop up met AVG recovery.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne,

Als je iets wilt laten zien hebben we niet graag dat je in Word document doet want er kan altijd gevaar voor virus zijn.

Gewoon op ALT + prt-scr of printscreen toetsen klikken en dan in paint of ander tekenprogramma plakken en dan opslaan als jpg en hier uploaden.

Dat is voor ons veiliger en ook vlugger om te bekijken.

 

Je wacht verder gewoon op Kweezie Wabbit wat je verder moet doen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste deel van de fixlog ontbreekt helaas.

 

Kan je nogmaals een gewone scan doen met FRST64 en de beide logjes toevoegen.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam FRST.txt & Addition.txt op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag onderstaande programma's verwijderen want ze staan nog steeds op je systeem.

AVG Web TuneUp
Host App Service
nu  zelfs 2 maal

 

Aangezien je Norton Security Scan niet meer gebruikt, mag je die ook verwijderen.

 

 

We gaan 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool (FRST64.exe) opnieuw gebruiken.

 
  • Download de bijlage fixlist.txt en plaats het bestand op je bureaublad.

fixlist.txt

  • Dubbelklik op FRST64.exe om de tool te starten.
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk op de Fix knop.
  • Na de fix wordt een logbestand gemaakt (Fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg dit logbestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.