Ga naar inhoud

Driver probleem

Gast Piranja

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Sinds een half jaar heb ik een nieuwe laptop die tot op de dag van vandaag Vista heeft gedraaid. Probleem was/is dat er diverse programma's waren (voornamelijk 3D-gerelateerde zaken die ik gebruik voor school) die véél vlotter liepen op mijn desktop (ongeveer dezelfde specs, enkel draait die wel XP). Daarom dat ik vandaag de overstap heb gemaakt naar XP.

De installatie van XP professional SP3 verliep zonder problemen. Het installeren van drivers is echter een groot probleem. Blijkbaar werken de bijgeleverde drivers enkel voor VISTA want de autorun heeft op XP geen resultaat, balen. Daarom moet ik dus handmatig op zoek naar de correcte drivers en helaas heb ik daar weinig tot geen verstand van. De drivers voor de WIFI zijn geïnstalleerd (stonden op aparte CD die wél werkte op xp) maar de overige drivers moet ik nog installeren. Die voor de grafische kaart vind ik wel maar voor de rest weet ik zelfs niet welke drivers ik überhaupt nodig heb...

Dit zijn mijn specs:

- Draadloos Netwerk: Intel 4965 Wireless A/G/N

- Geheugen: 4096Mb DDR2-800

- Harde Schijf: Western Digital Scorpio 250Gb 72

- Optical: DVD-rw Dual Layer Tray

- Processor: Intel Core 2 Duo T9400 2.53gHz

Waarschijnlijk willen jullie ook weten welke chipset ik heb maar het triestige is dat ik dat eigenlijk niet weet. In de bijgeleverde 'documentatie' (groot woord voor een paar stomme foldertjes) staat niets relevant dus ik zou niet weten waar ik die informatie nog kan vinden. Ik heb al op de website van Intel aan het kijken geweest maar het is en blijft vrij ingewikkeld waardoor ik niet meteen drivers durf te installeren (schrik om de verkeerde te kiezen).

Dus mijn vraag: Kan iemand mij vertellen voor welke onderdelen ik drivers moet installeren? En het zou reuze zijn moest iemand me op weg kunnen helpen met de correcte drivers.

Alvast bedankt voor mogelijk antwoord!

Piranja

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 1 maand later...
  • 6 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.