Ga naar inhoud

Niet meer kunnen branden

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleem met het branden. Indien ik met een bepaald programma films brandt op DVD dan is er geen probleem (VSO Software). Maar de problemen beginnen bij het branden in windows. Wanneer ik een CD R of een DVD in de brander plaats leest hij deze zonder probleem. Hij vertelt mij wat er opstaat indien er reeds informatie op gebrand is. Maar indien ik de eigenschappen vraag van de schijf zegt hij dat ofwel de schijf volstaat (wat niet het geval is) of dat er niets op de schijf kan geschreven worden (bij een lege schijf). Indien ik wil branden door bestanden rechstreeks op de schijf te zetten of via Nero dan krijg ik het bericht : Geen CD aanwezig, of geen toegang tot de brander.....Het is altijd mogelijk dat er een slechte schijf inzit maar niet allemaal. te meer dat indien ik films brandt met VSO software er nooi geen probleem is. Bij apparaatbeheer staat ook de vermelding dat het apparaat correct wordt. Heeft dit te maken met bepaalde rechten in windows of ligt het probleem ergens anders ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een CD of DVD die afgesloten (gefinaliseerd) werd na het branden, krijg je altijd dat hij vol is, ook al staat er maar 1 bestand op van 100 kb. Op een dergelijke schijf kan je ook niks meer bijzetten.

Gebruik best altijd aparte brandsoftware en niet de ingebouwde brandfunctie van Windows. Aparte software is beter, sneller en veiliger bij eventuele bufferproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat weet ik dat dit kan voorkomen maar het betreft hier vooral lege CD's en DVD's. Hij zegt dat er ofwel geen schijf aanwezig is ofwel als men de eigenschappen bekijkt dat er geen ruimte vrij is terwijl ze leeg zijn. Het kan altijd dat er kapotte tussen zitten maar toch geen tien. Ik dacht ook in die richting ofwel in de richting dat er iets was met de rechten van het branden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.