Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welkom op het forum, Jannie.

 

Ik gebruik PaintShop Pro zelf niet, maar ik ben wel voor jou op zoek gegaan naar deze foutmelding.

Als je de foutmelding krijgt dan zal er een URL in staan. Staat er bij jou in die foutmelding achter URL: http://maps.google.com [en nog wat meer]? Controleer dat even.

 

Sorry voor de lage kwaliteit van de volgende afbeelding, maar met een goede leesbril moet de tekst net aan leesbaar zijn:

 

5b509f28a17cb-java_error.png

 

Komt bovenstaande foutmelding geheel overeen met de melding die jij krijgt?

 

Indien ja, dan heb ik hier wat leesvoer voor je: https://forum.corel.com/EN/viewtopic.php?f=56&t=62857

Het is een lang topic van 7 pagina's waarin verschillende mensen klagen over die bug die PSP 19 (en ook andere versies van PSP) onbruikbaar kan maken.

Het probleem ontstaat wanneer de Map Modus is ingeschakeld. Dat zie je aan het al dan niet actieve pictogram met de globe erin; staat rechtsbovenaan in de afbeelding hierboven.

 

Iemand meldt in dat topic dat bij hem het probleem ontstaan is na de Windows Updates van januari 2018.

Diverse mensen komen in dat topic met oplossingen die voor de een wel en voor de ander niet werken.

Pas op pagina 6 van dat topic komt een medewerker van Corel met een link naar een hotfix die alleen geschikt is voor PSPX9 SP2 (19.2.0.7). Is dat de versie die jij hebt? Dat zou je moeten kunnen controleren via Configuratiescherm > Programma's en onderdelen. Bij PSP 19 kijk je dan wat er onder Versie staat.

Het bericht van die medewerker (gebruikersnaam josephlin) staat hier: https://forum.corel.com/EN/viewtopic.php?f=56&t=62857&start=75#p355418

Dit is de directe link naar die hotfix: http://dwnld.paintshoppro.com/updates/X9/PSPX9_Hotfix.exe

 

Die hotfix van Corel heeft bij sommigen het probleem verholpen, bij anderen echter niet.

Ik zou zo zeggen: lees op je gemak dat hele topic van het Corel forum door en bepaal dan zelf of daar exact jouw probleem besproken wordt.

Geplaatst:

Nogmaals hartelijk dank voor de hulp. Zelfs met mijn gebrekkig kennis van de Engelse taal lijkt het probleem opgelost. Ik zal dit weekend alles nog eens goed uitproberen, maar ik kan het programma gewoon opstarten en afsluiten en de melding is weg. Helemaal geweldig.

Geplaatst:

Ja, en ik heb inderdaad die versie. Probleem lijkt gelukkig opgelost. Ik vind het een fijn programma en het zou jammer zijn als het niet meer zou werken. Ik weet wel dat er ook andere fotoprogramma's zijn, maar ik ben hier nou eenmaal aan gewend en ik kan er alles mee doen wat ik wil. Nogmaals bedankt.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.