Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een master Excel workbook en verschillende andere Excel "Slave" workbooks. Vanuit het master workbook worden velden met een "ALS" functie gekopieerd naar één van de slave workbooks. Of het veld in één of een ander workbook wordt gekopieerd hangt af van het criterium in één cel. Die cel  heet Klant. Alles gaat goed maar in elke slave workbook zijn er veel blanco lijnen. Het is echter belangrijk dat de rijen in het master workbook numeriek overeen blijven komen met de rijen in de slave workbooks. De slave workbooks worden namelijk in een sharepoint gezet en gedeeld met de betroffen klant. Als die op een andere rij zouden terecht komen werkt het updaten van velden niet meer.
Maar als ik een filter (op basis van de naam van de klant) zet in de slave workbooks dan wordt die filter niet automatisch bijgewerkt. Nieuw ingebrachte gegevens in het master workbook blijven onzichtbaar tot de gebruiker de filter ververst. Bijkomende problemen: omdat het in een sharepoint wordt gezet zoek ik een oplossing zonder VBA. Bovendien is mijn Excel versie Nederlandstalig. Wat ik tot nu toe gevonden heb als oplossingen werkt niet en bovendien vereist het steeds VBA wat in een sharepoint niet zou werken. Wie heeft een goede oplossing hiervoor?

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.