Ga naar inhoud

USB stick beveiligen met wachtwoord

dreivilo47

Aanbevolen berichten

Welke software (gratis/betalend) is de beste om een USB stick te beveiligen met een wachtwoord?

D.w.z. je steekt een USB stick in je pc en op die stick staat maar 1 programma.  Je dubbelklikt op die executable, geeft een correct wachtwoord in en op de stick verschijnen dan al je bestanden.

Ik zou graag hebben dat:
- die usb-stick ook op andere Windows pc's kan gebruikt worden (en niet alleen op de mijne)
- de beveiligingssoftware liefst geen administrator privileges nodig heeft
- er zonder problemen zelfgeschreven PowerShell scripts (voor m'n werk) uitgevoerd kunnen worden van die usb-stick (na ingave correct wachtwoord)

Ik dacht hierbij aan USB Secure.  Is dat een goede keuze?  Of zijn er betere alternatieven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7-8-2018 om 17:43, droske zei:

Ik heb helaas geen ervaring met USB versleutelingssoftware.

Ik kwam echter dit op het spoor: https://ondernemingsdatabank.indicator.be/beveiliging___anti_malware/uw_usb_sticks__en_de_bestanden_erop__beveiligen/VLTAITAR_EU190509/22/related

USB Secure is betalend. USB Saveguard is gratis voor volumes tot max. 4 GB

Bedankt voor je reactie droske.
Die USB Saveguard klinkt interessant maar kan ik niet gebruiken omdat m'n USB stick 64 GB is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2018 om 23:56, stegisoft zei:

Koop zo'n een toestel en dan heb je meteen programma erbij om zoiets te doen.

Ik heb zo'n een toestel.

Niet goedkoop maar het is wel een degelijke toestel.

Bovendien vind ik Scandisk de beste die er is en je kan het gebruiken zowel usb 3.0 als 3.1

Bedankt voor je reactie stegisoft.
Onlangs heb ik al een USB stick (64 GB) gekocht.
Je brengt me op goede gedachten.  Ik ga de fabrikant mailen met de vraag of zij ook zo een programma hebben.  Vragen staat vrij hè.
Ik hou jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor de late reactie, drukke week gehad.

De fabrikant (Silicon Power) heeft ook zo'n programma, genaamd SP Widget.  Ik heb besloten om dit programma niet te blijven gebruiken.
Reden: Ik heb er 2 fouten in gevonden.  Namelijk 1 bestand wordt niet uitgepakt + SP Widget verwijdert niet de originele bestanden als dit aangevinkt is.

Onlangs heb ik USB Vault gevonden, dit ga ik testen.  Ik laat weten of dit wel de moeite is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 maanden later...
  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.