Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem dat mij verveeld...

Een paar dagen geleden was onze elektriciteit uitgevallen en toen we deze terug wouden aanzetten wou het internet niet meer. Ik kan wel verbinden, maar heb geen internet (niet met wifi en niet met de kabel). Ik heb toen geprobeerd te router te resetten maar desondanks... Dan ben ik op internet gaan kijken maar ik kan niet direct iets vinden. Ik heb wel al geprobeerd de DNS aan te passen naar 8.8.8.8 en 4.4.4.4 maar dit helpt ook niet dus heb ik dit terug naar automatisch gezet. Het probleem doet zich voor op alle apparaten.

Hopelijk kan hier iemand me helpen.

Alvast bedankt

 

Groetjes Thomas

Geplaatst:

Tis 8.8.8.8 en 8.8.4.4  overigens en die ook in de router aangepast?

43 minuten geleden, thomas_deer zei:

en toen we deze terug wouden aanzetten wou het internet niet meer. Ik kan wel verbinden, maar heb geen internet

 

43 minuten geleden, thomas_deer zei:

Dan ben ik op internet gaan kijken

Hoe?

 

Merk modem/router?

Welke provider?

Geplaatst:
Op 9-8-2018 om 21:03, Pearl zei:

Tis 8.8.8.8 en 8.8.4.4  overigens en die ook in de router aangepast?

 

Hoe?

 

Merk modem/router?

Welke provider?

Gewoon op internet een beetje gezocht naar mogelijke oplossingen.

Het is een belkin router, is al vrij oud maar werkt eigenlijk nog perfect. Onze provider is proximus maar de router is niet van de provider zelf. Het is een router die we al veel langer hebben waar gewoon een kabel naartoe ligt (dus geen router van proximus zelf). Hierdoor denk ik dus dat het niet aan de provider ligt. We hebben namelijk ook nog de modem van de provider zelf en dat wifi netwerk werkt wel nog, maar voor we die gebruikte hadden we dus de andere oude router. (En deze werkt zelfs beter dan de modem zelf.) 

Ik heb de dns in de router zelf aangepast maar dit werkte niet. Ook op de computer zelf aangepast maar werkte ook niet. De 4.4.4.4 had ik gewoon op internet gevonden trouwens.

Geplaatst:
22 uren geleden, stegisoft zei:

Bijna zeker dat de virusscanner update de oorzaak is.

Beste herstelpunt terug zetten in configuratiescherm / herstel

 

Dit zou mij raar lijken aangezien het niet enkel op mijn laptop is maar echt op elk toestel (andere laptops, gsm's, ipod).

Geplaatst: (aangepast)

Dat had je niet gezegd in uw eerste bericht.

Als je een oude Belkin router hebt dan is het waarschijnlijk ook van de G type.

In dat geval is het beter om een nieuwe access-point te kopen die veel sneller is dan de oude.

 

Kan je even model en type geven zodat ik weet om welke toestel het gaat.

Kan je ook de lan gedeelte een screen van maken?

 

 

aangepast door stegisoft
Geplaatst:
11 uren geleden, thomas_deer zei:

Gewoon op internet een beetje gezocht naar mogelijke oplossingen.

Het is een belkin router, is al vrij oud maar werkt eigenlijk nog perfect. Onze provider is proximus maar de router is niet van de provider zelf. Het is een router die we al veel langer hebben waar gewoon een kabel naartoe ligt (dus geen router van proximus zelf). Hierdoor denk ik dus dat het niet aan de provider ligt. We hebben namelijk ook nog de modem van de provider zelf en dat wifi netwerk werkt wel nog, maar voor we die gebruikte hadden we dus de andere oude router. (En deze werkt zelfs beter dan de modem zelf.) 

Ik heb de dns in de router zelf aangepast maar dit werkte niet. Ook op de computer zelf aangepast maar werkte ook niet. De 4.4.4.4 had ik gewoon op internet gevonden trouwens.

Maare, vertel, je zit nu ook op internet, de vraag was, hoe? bij de buren ofzo?

 

Je hebt een modem, is dat een modem/router?, waarvan je het merk en type niet wil vertellen, daarnaast een Bekin router waavan het type geheim is?

Door de uitval zal vermoedelijk één van die 2 niet meer op bridge mode staan.

Geplaatst:

hallo

Op 9-8-2018 om 23:22, stegisoft zei:

Bijna zeker dat de virusscanner update de oorzaak is.

Beste herstelpunt terug zetten in configuratiescherm / herstel

 

Dit zou mij raar lijken aangezien het niet enkel op mijn laptop is maar echt op elk toestel (andere laptops, gsm's, ipod).

Geplaatst:

Hallo iedereen,

 

Mijn broer heeft intussen het probleem kunnen oplossen met het internet en het werkt dus gewoon terug.

Toch bedankt voor de antwoorden allemaal.

 

Groetjes Thomas

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.