Ga naar inhoud

Externe HD initialiseren: lukt niet


adsl2007

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 15-8-2018 om 15:46, adsl2007 zei:

Mijn nieuwe (tweedehands) externe harde schijf WD My Passport (zonder files/data) wordt niet (helemaal) herkend door Win 10

Ik ging er vanuit dat het om een tweedehands schijf ging die je nog maat net (nieuw) in je bezit had.

Blijkbaar gaat het effectief om een splinternieuwe ext hdd. Dan is het inderdaad verstandig de garantie aan te spreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat inderdaad over een schijf van maar 6 maanden oud. Gekocht op 2dehands een paar weken geleden.

Normaal bijt ik mij in zulke dingen in. Ook al versta ik er weinig van de computerzaken. Maar deze keer volde ik dat het niet zal lukken. Hoewel met de returnprocedure is het ook nog niet 100%. Nog nooit gedaan en maak mij toch wat zorgen. We zullen zien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dergelijke dingen koop je beter niet 2de hands hoor. Je kunt er u zelden veel voordeel mee doen. Stel je even de vraag: "Waarom verkoopt iemand een schijf die slechts 6mnd oud is?"

Spreek er de verkoper eerst eens over aan.

En ben je in het bezit van de aankoopfactuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Droske, ik ben mij ervan bewust, hoor.

Het is wel de eerste keer dat ik een externe HD ging kopen. Daarvoor enkel met de USB stick’s gewerkt en er nooit problemen mee gehad.

Dus dacht ik dat met een HD ook zo zal zijn. Maar ja…

Voor de retour procedure moest ik trouwens geen factuur voorleggen, een het serienummer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor enkel met de USB stick’s gewerkt en er nooit problemen mee gehad

Ik werk ook veel liever met USB-sticks maar dan van scandisk.

Tegenwoordig kan je aardig wat opzetten.

Het is ook veel gemakkelijker dan externe HD

Mijn huidige usb-stick staat minstens 2 jaar in de computer en daar zet ik altijd mijn data op.

Moet ik weg, dan haal ik eruit en leg ik dat weg.

Wel regelmatig een back-up maken op een andere usb-stick of NAS of cloud enz.

 

Nu heb ik een nieuwe gekocht maar nog geen tijd gehad om het te gebruiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

iEscape, de schijf staat effectief onder de garantie nog tot 2020. Gelukkig maar! Ik heb hem intussen opgestuurd naar WD en wacht af op hun reactie.

Hierbij een andere (gelijkaardige) vraag. Mijn USB stick staat in EaseUS Partition Master aangegeven als "Niet toegewezen" ruimte.

image.png.da55cbd422d0b07c824d38ae7b96f15b.png

Wat moet ik ermee doen om de stick weer tot leven te brengen?

Ik dacht eerst Aanmaken partitie en dan Formatteren of Vergroten/Verplaatsen?

Is er iemand vertrouwd met deze programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gebruikt je EaseUS Partition Master voor usb-stick?

Dat heb ik nog nooit in mijn leven moeten gebruiken.

Standaard is het klaar bij aankoop.

Indien nodig kan je formateren met Windows. (verkenner en dan met de rechtermuisknop op formateren klikken --> tegenwoordig NTFS)

 

Had je vroeger EaseUS Partition Master gebruik voor uw usb-stick?

Zo ja, dan kan je eenvoudig in Windows 10 of andere Windows doen.

Daarvoor heb je totaal geen programma voor nodig.

Windows 10: linkmuisknop op start en dan schijfbeheer en daar ziet je dan of het nodig is om partitie te maken.

 

Je mag usb-stick niet verwarren met externe harddisk dat sommige mensen partitie opzetten maar ook daar is dat totaal niet nodig.

Externe harddisk of SSD is klaar van fabriek uit.

Hoogstens formateren indien nodig.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.