Ga naar inhoud

harde schijf op netwerk maken

Aanbevolen berichten

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik kan mij niet inbeelden dat de operator de usb-poort op zijn modem maar éénmalig zou gebruiken. Modem moet ook kunnen onderhouden worden, dwz. toegang kunnen krijgen.

Voor de techniekers onder ons, scan eens met Nmap/Zenmap (https://nmap.org/zenmap/)

Het blijkt dat er op de adressen 192.168.0.1 en 192.168.100.1 de poorten 43 en 53 staan.

Maar om het de TS niet te moeilijk te maken, hierbij een oplossing die ik geïnstalleerd heb bij een klant :https://www.thescannershop.com/docs/ds-520an_ds_en.pdf

Kost ong. 140 Eur (had die online gekocht bij Conrad) en maakt de hdd wireless. Is nu al een jaar in dienst, werkt perfect.

UIt de brochure :

Practically every USB device type that you can think of can thus be used in and over the network, exactly as if they were directly connected to the computer via a USB cable.

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat nog moet bij kopen dan hij goedkoper af geweest met NAS.

Bovendien hoe je omkeer of omdraait usb harddisk of usb-stick zal langzaam.

Ik denk dat jij niet goed begrijp: je kan Telenet router niet rechtstreeks bereiken zoals je met de meeste router wel kan.

Dus 192.168.0.1 ingeven hetzij met poort of zonder heeft totaal geen zin.

Poort 53 is waarschijnlijk voor digicorder.

Bovendien blokkeert Telenet alle poorten onder de 1024 tenzij de gekende poorten zoals 21

Bbox3 kan je wel usb poort gebruiken maar dan moet je naar een ander provider gaan.

Bovendien is die rechtstreeks te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.