Ga naar inhoud

computer start niet


patrick83

Aanbevolen berichten

In een eerder bericht, van donderdag 12:25 uur, schreef je dat de computer opstartte, nadat je op F1 had gedrukt. Kon je de computer daarna gewoon gebruiken?

 

Had je ook al gedaan wat droske jou vroeg op woensdag om 19:06 uur, dus alle aansluitingen in de computer controleren, en nakijken of er geen bolle of lekkende condensatoren op het moederbord te zien zijn? Voor de aansluitingen van het cd-station en van de harde schijf betekent dat dat je de kabels die van de harde schijf en cd-station naar het moederbord lopen, aan beide kanten los moet maken en dan weer vast moet maken.

 

"Drive 1 not found: Serial ATA, SATA-2", dat zal de harde schijf zijn, waarop Windows is geïnstalleerd.

"Drive 3 not found: Parallel ATA, PATA-1" is vermoedelijk het cd-station.

 

Doe dus eerst wat droske je vroeg en vermeld hier je bevindingen.

Misschien dat droske daarna nog meer tips voor jou heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

 

Dat wat je dus heb gemeld werkt er is niets mis met de condensatoren, 

 

maar iedere keer als je op start komen er andere meldingen waarschijnlijk staat er iets niet goed bij de drivers, 

 

daar heb ik ook al van alles in geprobeerd deze melding is er nou

 

 

 

drive 0 not found serial ata sata-0

 

drive 1 not found serial ata sata-2

 

drive 3 not found parallel ata pata-1 pri ide slave

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af of het te maken heeft met drivers. Wat jij ziet zijn meldingen van de POST (afkorting van de Power On Self Test).

De Power-On Self-Test (of POST) is een serie tests die een computer uitvoert wanneer deze wordt aangezet. De POST wordt uitgevoerd door de BIOS en controleert of het RAM, de videokaart, de opslagschijven, toetsenbord en andere hardware normaal functioneren. Wanneer de test goed doorlopen wordt, gaat de computer verder met de opstartprocedure.

De drivers voor de hardware worden volgens mij pas geladen wanneer Windows opstart en dat is na de POST.

 

Het rare is dat jij de computer gewoon kunt gaan gebruiken nadat je op F1 hebt gedrukt.

Er zijn wel meer mensen met een Dell pc die dit probleem hadden. Kijk hier maar eens: https://www.google.com/search?q=dell+post+error%3A+drive+1+not+found&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b

 

Dat probleem zou op verschillende manieren opgelost kunnen worden. Ik acht mezelf echter niet bekwaam genoeg om jou hiermee te helpen.

Het wachten is dus op tips van andere helpers op dit forum. Of je zou zelf al genoeg moeten hebben aan de gegeven link naar topics waarin jouw probleem besproken wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.